ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بازی های انحصاری بیشتری برای ایکس باکس وان ساخته خواهند شد

مایکروسافت در هفته جاری کنسول میان نسلی جدید خود را در سرتاسر دنیا عرضه خواهد کرد. یکی از موضوعاتی که در روزهای اخیر در رابطه با ایکس باکس وان ایکس گفته می شود، مربوط به ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

مایکروسافت در هفته جاری کنسول میان نسلی جدید خود را در سرتاسر دنیا عرضه خواهد کرد. یکی از موضوعاتی که در روزهای اخیر در رابطه با ایکس باکس وان ایکس گفته می شود، مربوط به محتوای کم انحصاری این کنسول بوده تا کاربران بازی های ویدیویی را به خرید ایکس باکس وان ایکس تشویق کند.

حال یکی از مدیران برند ایکس باکس، شانون لوفتیس که وظیفه نظارت بر ساخت بازی های انحصاری توسط استودیوهای زیر نظر مایکروسافت را دارد، از انتشار بازی های انحصاری بیشتر برای این کنسول در سال جاری و آینده میلادی می گوید.

او در این باره می گوید: «به نظر من پروژه هایی که توسط ما در حال ساخت هستند، به اندازه کافی ارزشمند خواهند بود. من از این موضوع که کاربران خواهان بازی های بیشتری از سمت ما هستند، با خبر بوده و ما نیز به داشتن بازی های انحصاری بیشتر علاقه داریم.»

به گفته، مایکروسافت پروژه های زیادی را برای ایکس باکس جدید در دست توسعه داشته که هنوز هیچ اطلاعاتی از آن ها را منتشر نکرده است.

مایکروسافت طی چند ماه اخیر، بازی های انحصاری متعددی مانند فورزا موتور اسپورت 7، کاپ هد و Super Lucky's Tale را برای کنسول خود منتشر کرده و در اواخر سال جاری میلادی نیز، بازی PlayerUnknown's Battlegrounds، به صورت انحصاری کنسولی به این پلتفرم خواهد آمد.

لازم به ذکر است که تمام بازی های ذکر شده، از طریق سرویس Play Anywhere مایکروسافت روی پی سی قابل بازی خواهند بود و این موضوع، انحصاری بودن این عناوین را دچار شک و شبه می کند.

البته، شانون لوفتیس به این نکته باور دارد که این موضوع یک پارچه سازی بخش گیم مایکروسافت، در کل موضوع سودمندی برای کاربران این کمپانی خواهد بود.

او اعتقاد دارد که قابل بازی بودن بازی های انحصاری اخیر ایکس باکس وان روی پی سی، به خصوص در بازی هایی با محوریت بخش چند نفره، موضوعی سودمند برای خریداران این عناوین خواهد بود.

برای مثال او به بازی Killer Instinct که به طور همزمان روی ایکس باکس وان و پی سی (هم ویندوز 10 و هم استیم)، فعال است، اشاره می کند که به علت چند پلتفرم بودن، از تعداد بیشتری کاربر آنلاین بهره می برد. البته او به این نکته اذعان می کند که از احساس کاربران ایکس باکس وان نسبت به بازی های انحصاری این کنسول آگاه است.

این صحبت ها در حالی بیان می شوند که بازی Crackdown 3 ، انحصاری ایکس باکس وان، با تاخیر مواجه شده دیگر بازی های انحصاری این کنسول یعنی عنوان Scalebound و بازی Fable Legend، به طور کامل کنسل شده اند.

ایکس باکس وان ایکس امروز به صورت رسمی در ایالات متحده عرضه خواهد شد و نسخه هایی از این کنسول هم اکنون در داخل کشور نیز موجود هستند. این کنسول در حال حاضر 500 دلار آمریکا قدرت داشته و 130 بازی به صورت رسمی، از قدرت های سخت افزاری استفاده شده در آن بهره می برند.

به نظر می رسد که این کنسول میان نسلی، از رقیب مستقیم خود یعنی پلی استیشن 4 پرو، در مجموع 40 درصد قوی تر بوده و در بخش سخت افزاری، فوق العاده عمل می کند.

البته و طبق گفته مدیر برند ایکس باکس یعنی فیل اسپنسر، کنسول ایکس باکس وان اس، هنوز پرفروش ترین کنسول نسل فعلی مایکروسافت باقی بماند و ایکس باکس وان ایکس، تنها به ارائه محتوا برای عده ای خاص، بپردازد.

نظر شما در مورد تهیه کنسول جدید مایکروسافت چیست

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • rad
    rad | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

    به نظرم مایکروسافت بازیهاش فقط به درد پی سی میخورن

    • mohsen .fashion
      mohsen .fashion | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

      خخخخ...به یاد انحصاری های شاهکار سونی می افتد بغض میکند،اشک در چشمانش حلقه زده و بلند فریاد میکشد ماکروسافت قویترین کنسول تاریخ رو ساخته...البته بی مصرف و بی محتوا? ?

  • rad
    rad | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

    هیچکدوم از بازیهای انحصاری ایکس باکس نمیتونه گیمرهارو به اندازه بازیهای انحصاری سونی جذب کنه

    • rad
      rad | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

      دیدمش برای pc و ایکس باکسه . حتما میخوای بگی شاهکاره ?

  • Shahriar
    Shahriar | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

    برای من که اگه کنسول بخرم یا فیفا و کالاف و بتل آنلاین بازی میکنم
    یا سری آرخام و دارک سولز و فورزا رو آفلاین و آنلاین
    پس سرورهای قدرتمند شرکت،و سخت افزار توانمند مهمه،که خب مایکی تو هردو زمینه حرف اول رو داره میزنه،و همچنین انحصاری های سونی برای من تفاوتی ایجاد نمیکنه چون هیچ علاقه ای بهشون ندارم
    انحصاری هم برای ایکس باکس بیاد استقبال میکنیم!
    (البته این سلیقه منه و نظر من شاید بقیه متفاوت فکر کنن)

مطالب پیشنهادی