ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برادکام
تکنولوژی

برادکام در چه زمینه ای فعالیت دارد و چرا تلاش می کند کوالکام را خریداری کند؟

کوالکام امروز در بحبوحه دعواهای حقوقی اش با اپل و کمیسیون تجارت دولت فدرال اعلام کرد که برادکام برای خریدش پیشنهاد پرداخت مبلغ ۱۳۰ میلیارد دلار را داده است. همانطور که می دانید نام کوالکام ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

کوالکام امروز در بحبوحه دعواهای حقوقی اش با اپل و کمیسیون تجارت دولت فدرال اعلام کرد که برادکام برای خریدش پیشنهاد پرداخت مبلغ ۱۳۰ میلیارد دلار را داده است.

همانطور که می دانید نام کوالکام آمیخته شده با چیپست های اسنپدراگون که توان پردازشی گجت هایی مانند گلکسی اس ۸ سامسونگ، وی سی ال جی و هدست Daydream VR گوگل را تامین می کنند.

از آنطرف اما مشتریان، آشنایی زیادی با نام برادکام ندارند. به همین خاطر حتما این سوال برایتان پیش آمده که چرا برادکام قصد خریداری کوالکام را پیدا کرده است؟

در اینجا لازم است توضیح دهیم که برادکام نیز مانند کوالکام یک شرکت فعال در صنعت نیمه رساناست که چیپ و قطعات کامپیوتری برای تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها، مراکز داده ای، ستاپ باکس ها و کنسول های بازی و بسیاری موارد دیگر می سازد.

این شرکت همچنین اقلام دیگری از قبیل لامپ های LED، نمایشگر و آداپتورهای شبکه و بلوتوثی نیز تولید می کند. بنابراین برادکام را می توان رقیبی برای کوالکام دانست. طبق گزارش مجله فورچون کوالکام درآمد سالانه ای برابر با ۲۲ میلیارد دلار دارد، در حالی که این رقم برای برادکام برابر با ۱۸ میلیارد دلار گزارش شده است.

اضافه کنیم در سال ۲۰۱۶ میلادی برادکام جایگاه پنجم جهانی را در لیست بزرگ ترین تامین کنندگان نیمه رسانا (براساس میزان درآمدهایشان) دریافت کرد و بعد از نام های بزرگی نظیر اینتل، سامسونگ و کوالکام به عنوان سه شرکت نخست قرار گرفت. گفتنی است این شرکت نخستین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی به فهرست دهگانه برترین های این صنعت راه یافت که در آن زمان کوالکام جایگاه نهم جدول را در اختیار داشت.

نکته جالب اینکه علیرغم محبوبیت چیپ های اسنپدراگون کوالکام، از تراشه های برادکام نیز در محصولات اچ تی سی، گوگل و اپل استفاده می شود. در سال ۲۰۱۲ میلادی برادکام همکاری نزدیکی را با نینتندو آغاز کرد تا نسل دوم گیمینگ را به کنترلر گیم پد Wii U بیاورد. اخیرا نیز گفته می شود که این شرکت روی نوع جدیدی از چیپ های GPS کار می کند که امکان اعلام موقعیت مکانی با دقت ۳۰ سانتی متر را به گجت های بهره مند می دهد.

اوایل امسال اما چیپست های برادکام دچار نوعی آسیب پذیری امنیتی شدند که به هکرها امکان می داد با اجرای فرمانی کنترل دستگاه های موبایل را از طریق وای فای در اختیار بگیرند. این باگ کاربران تمامی آیفون های بهره مند از iOS 10 و همچنین نکسوس ۵، ۶ اکس و ۶ پی را تحت تاثیر قرار داد. خوشبختانه اما باگ مذکور از آن زمان رفع گردید.

با در نظر داشتن اینکه از ابتدای امسال اپل پرونده شکایت خود علیه کوالکام را گشود تاکنون ارزش سهام این کمپانی روندی رو به افول گرفته و برادکام نیز در مقابل فرصت را غنیمت شمرده تا با خریداری رقیبش سهم بازار خود از کسب و کار تولید چیپ های وایرلس را افزایش دهد.

بعد از قوت گرفتن شایعه خریده شدن کوالکام توسط برادکام سهام این شرکت حدودا ۳.۵ درصد رشد پیدا کرد و به رقم حدودی ۳.۵ دلار بابت هر سهم رسید که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۷ میلادی به این طرف محسوب می شود. گفتنی است تا پیش از شکل گیری این مناقشات هر سهم کوالکام با بیش از هفتاد دلار معامله می شد.

ناگفته نماند یک روز قبل از انتشار شایعه خرید کوالکام، برادکام اعلام کرد که دفتر اصلی اش را از سنگاپور به آمریکا منتقل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • nexaen
    nexaen | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    مبلغ پیشنهادی 103 میلیارد دلار بود - نه 130 میلیارد یورو - هم مبلغ اشتباه نوشته شده هم واحد پولی
    البته سایت بلومبرگ مبلغ رو 105 میلیارد دلار نوشته - و با احتساب بدهی های کوالکام که 25 میلیارد دلار هست هزینه ی این شرکت برای برادکام میشه 130 میلیارد دلار - در جهت اطلاع رسانی درست و شفاف سازی گفتم

مطالب پیشنهادی