ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اچ پی پرینتر قدیمی ایستگاه فضایی بین المللی را تعویض می کند

هنگامی که فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی مشغول پیاده روی های هیجان انگیز و خطرناک در خارج از ایستگاه نیستند، وظایف گاهاً خسته کننده ای مشابه سایر انسان ها، از جمله پرینت کردن را انجام ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

هنگامی که فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی مشغول پیاده روی های هیجان انگیز و خطرناک در خارج از ایستگاه نیستند، وظایف گاهاً خسته کننده ای مشابه سایر انسان ها، از جمله پرینت کردن را انجام می دهند. با این تفاوت که پرینتر موجود در این ایستگاه احتمالاً چندین مدل نسبت به نمونه موجود در خانه شما قدیمی تر است.

حالا شرکت اچ پی قرار است پرینتر قدیمی که اکنون برای 17 سال در ایستگاه فضایی بین الملی خدمت می کند را با نمونه جدیدتری تعویض کند. این دستگاه که قطعات آن با پرینترهای سه بعدی ساخته شده، می تواند به خوبی در جاذبه صفر کار کند.

جالب است بدانید که در ایستگاه فضایی بین المللی چه مواردی پرینت می شوند: معمولاً کتاب های الکترونیکی راهنمای رویه های اضطراری، فهرست مسیر های حرکت ایستگاه، زمان بندی ها و برخی موارد شخصی از جمله نامه ها و عکس ها چاپ می شوند. البته تعداد ورق های پرینت شده نیز بسیار بالاست: در حدود 1000 صفحه در هر ماه!

اما پرینتر قبلی سر از کجا در می آورد؟ به گفته «استفن هانتر» (Stephen Hunter)، مدیر منابع کامپیوتری ایستگاه فضایی بین المللی، قرار است پرینتر جوهر افشان اپسون 800 به موزه منتقل شود. در نهایت خدمه ایستگاه فضایی بین المللی امیدوار هستند که به لطف دستگاه جدید، از مشکل جمع شدن کاغذ ها و مصرف بالای جوهر رهایی یابند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

    جوهر افشان چطوری تو بی وزنی کار میکرد؟

  • pouya s
    pouya s | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

    جالبه که پرینتر جوهر افشان داشتند احتمالا با این حجم چاپ کلی هم فضای کارتریج های جوهر اشغال میکرده

مطالب پیشنهادی