ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسل بعدی میتسوبیشی میراژ از پلتفرمی مشترک با رنو کلیو بهره خواهد برد

میراژ، آتراژ یا اسپیس استار؛ اینها نام هایی هستند که میتسوبیشی در بازارهای مختلف برای کوچک ترین مدل خود در نظر گرفته است. این خودرو از زمان ورود به نسل فعلی در سال 2012 با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۵

میراژ، آتراژ یا اسپیس استار؛ اینها نام هایی هستند که میتسوبیشی در بازارهای مختلف برای کوچک ترین مدل خود در نظر گرفته است. این خودرو از زمان ورود به نسل فعلی در سال 2012 با مشکل فروش مواجه شده و نتوانسته آن چنان که انتظار می رفت، در جذب مشتریان موفق ظاهر شود.

بعد از پیوستن به رنو-نیسان، میتسوبیشی به تجارب شرکای خود چشم امید دوخته و قصد دارد نسل بعدی میراژ را با کمک آنها توسعه دهد. در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودروی توکیو معاون ارشد و مدیر بخش راهبردی این کمپانی ژاپنی صراحتا اعلام کرد که توسعه نسل جدید میراژ به صورت مستقل از لحاظ مالی اصلا قابل توجیه نیست.

آقای وینست کوبی (Vincent Cobee) در گفتگو با نشریه انگلیسی اتو اکسپرس اظهار کرده که طراحی و ساخت چنین پلتفرمی گران بوده و در سوی مقابل حاشیه سود در کلاس اتومبیل های کوچک کمتر از سایرین است؛ بنابراین استفاده از پلتفرم رنو-نیسان برای توسعه نسل جدید میراژ بسیار محتمل خواهد بود.

از سوی دیگر آقای کوبی تایید کرده که میتسوبیشی و رنو-نیسان در توسعه نسل بعدی میراژ با هم همکاری خواهند کرد. با کنار هم قرار دادن حرف های آقای کوبی می توان نتیجه گرفت که استفاده از پلتفرم مشترک یکی از همکاری های میتسوبیشی با شرکا یا به عبارت بهتر کمپانی مادر خود خواهد بود.

با توجه به اینکه رنو خود را برای معرفی نسل جدید کلیو بر اساس پلتفرم کاملا جدید CMF-B در سال 2018 آماده می کند، دست اندرکاران نشریه اتو اکسپرس بر این باورند که نسل بعدی میراژ نیز بر روی این پلتفرم تولید خواهد شد.

آنطور که مقامات میتسوبیشی پیش از این اعلام کرده اند، میراژ بعدی نسخه ای کاملا الکتریکی نیز خواهد داشت. این موضوع با استراتژی گروه رنو-نیسان که قرار است در سال های آینده مدل هایی برقی بر روی پلتفرم CMF-EV تولید کند، همخوانی دارد.

تا سال 2020 حدود 70 درصد از محصولات گروه فرانسوی-ژاپنی بر اساس پلتفرم CMF شکل خواهند گرفت. پر واضح است که در این صورت هزینه های موجود تا حد زیادی کاهش یافته و رنو-نیسان با شرایط بهتری به مصاف رقبا خواهد رفت؛ در این بین میتسوبیشی نیز از مزایای استفاده از پلتفرم مشترک قطعا بی نصیب نخواهد ماند.

ناگفته نماند چندی پیش اخباری مبنی بر تولید نسل بعدی میتسوبیشی پاجرو و نیسان پاترول بر روی پلتفرمی مشترک منتشر شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی