ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا امکان کنترل آیفون 10 از طریق حرکات و ژست های دست فراهم می شود؟

هنگامی که اپل، آیفون 10 را معرفی کرد، روی قابلیت های دوربین TrueDepth، مانور بسیاری داد. این شرکت به FaceID اشاره کرد که به واسطه دوربین مذکور، امکان شناسایی چهره و بازگشایی قفل این موبایل ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

هنگامی که اپل، آیفون 10 را معرفی کرد، روی قابلیت های دوربین TrueDepth، مانور بسیاری داد. این شرکت به FaceID اشاره کرد که به واسطه دوربین مذکور، امکان شناسایی چهره و بازگشایی قفل این موبایل را فراهم می آورد؛ همچنین قابلیت نمایش اموجی های متحرک یا «Animoji» را نمایش داد که آن هم از طریق دوربین TrueDepth امکان پذیر است.

این کمپانی ساکن کوپرتینو، اخیراً مجموعه ای از 36 پتنت را در اداره ثبت پتنت و علامت تجاری آمریکا ثبت کرده که بیشتر آنها به فناوری های مرتبط با قدرت باتری و سخت افزارهای بی سیم اشاره دارد، ولی در این بین، یکی از آنها نسبت به بقیه هیجان انگیز تر است. این پتنت اشاره به شناسایی حرکات و ژست های دست کاربر به واسطه دوربین TrueDepth دارد.

لازم به یادآوری است که دوربین TrueDepth، به لطف حسگر عمق و پروژکتور نقطه ای (که ۳۰ هزار نقطه مادون قرمز به صورت کاربر پرتاب می کند) قادر است غنی ترین تصویر ممکن از چهره کاربر را ثبت کند.

قابلیت مطرح شده در پتنت جدید که «3D hand-tracking» یا «ردیابی سه بعدی حرکات دست» نام دارد، می تواند با استفاده از قابلیت های دوربین TrueDepth، حرکات دست کاربر را اسکن کرده و سپس بسته به هر حرکت، اعمال مختلفی توسط آیفون انجام شود. احتمال می رود از طریق برخی از این حرکات بتوان قابلیت های اپ های مختلف را کنترل نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Alireza
    Alireza | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    خیلی جالب میشه...مثل کینکت

مطالب پیشنهادی