ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استیون هاوکینگ به هوش مصنوعی خوش بین می شود؟

استیون هاوکینگ، فیزیکدان مشهور که همواره نظرات بد بینانه ای نسبت به آینده بشریت مطرح می کند، اخیراً تلاش کرده در مورد پیشرفت های هوش مصنوعی، کمی خوش بینانه تر فکر کند. او همواره نسبت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

استیون هاوکینگ، فیزیکدان مشهور که همواره نظرات بد بینانه ای نسبت به آینده بشریت مطرح می کند، اخیراً تلاش کرده در مورد پیشرفت های هوش مصنوعی، کمی خوش بینانه تر فکر کند.

او همواره نسبت به خطرات هوش مصنوعی هشدار می دهد و معتقد است: «بالاخره یک نفر موفق به توسعه هوش مصنوعی یادگیرنده خواهد شد و این هوش می تواند با اصلاح و پیشرفت مداوم خود، نسبت به هوش انسانی برتری یابد».

این فیزیکدان مطرح اخیراً در کنفرانس تکنولوژی« Web Summit» در لیسبون کشور پرتغال از دید تازه خود نسبت به هوش مصنوعی گفته. او معتقد است شاید به کمک انقلاب تکنولوژی اخیر (هوش مصنوعی) بتوانیم برخی از آسیب هایی که به واسطه فرایند صنعتی شدن به جهان وارد شده را جبران کنیم و فقر و بیماری ها را ریشه کن نماییم. او همچنین گفته:

من خوشبین هستم و باور دارم که ما می توانیم هوش مصنوعی را برای جهانی بهتر توسعه دهیم به گونه ای که بتواند در هماهنگی کامل با ما کار کند (تحت کنترل باشد).

پروفسور هاوکینگ معتقد است که با آگاهی از خطرات می توانیم تغییراتی که هوش مصنوعی به ناچار در جامعه ایجاد می کند را به خوبی پیش بینی کنیم.

بر اساس گزارش ها به نظر می رسد یکی از دلایل خوش بینی اخیر این فیزیکدان به دلیل دعوت کمپانی «Feedzai» از او برای شرکت در کنفرانس مذکور باشد، شرکتی که تلاش می کند از هوش مصنوعی به منظور جلوگیری از کلاه برداری بهره برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pine
    pine | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    زرشک
    همین الان یک.صدمه بودجه نظامی که در دنیا هزینه میشه رو اختصاص بدن به این داستانها.ریشه هر چی فقر و مریضی و بدبختی میخشکه.
    منتها نوع بشر پست تر از این صحبت هاست.

مطالب پیشنهادی