ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل به زودی در سرویس Earth وضعیت آلودگی هوا را هم به نمایش می گذارد

گوگل در پروژه جدید خود خواستار آن است که توجهات بیشتری را به اهمیت حفاظت از محیط زیست جلب کند. مطابق آخرین گزارشات، گوگل در پروژه ای مشترک با Aclima که یک شرکت فعال در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۴۵

گوگل در پروژه جدید خود خواستار آن است که توجهات بیشتری را به اهمیت حفاظت از محیط زیست جلب کند. مطابق آخرین گزارشات، گوگل در پروژه ای مشترک با Aclima که یک شرکت فعال در حوزه تکنولوژی های زیستی است، در حال حاضر روی تهیه نقشه های آلودگی هوا از ایالت کالیفرنیای آمریکا کار می کند تا بتواند این نتایج را با کلیه کاربران در پلتفرم گوگل ارث به اشتراک بگذارد.

گفتنی است که گوگل و آکلیما در تهیه این نقشه ها از ماشین های گوگل استریت ویو استفاده کرده اند و تا کنون موفق شده اند که با 4000 ساعت تصویربرداری، بیش از 100 هزار مایل از مساحت ایالت کالیفرنیا را پوشش بدهند.

Karin Tucen-Bettman، مدیر برنامه توسعه گوگل ارث بر این باور است که دانشمندان و متخصصین سنجش کیفیت هوا می توانند از این اطلاعات برای ارائه راهکارهایی جهت پیشگیری از آلودگی به دولت و سازمان های حفاظت از محیط زیست استفاده نمایند.

گوگل و آکلیما تا امروز بیش از یک میلیارد داده کاربردی از وضعیت هوای نقاط مختلف کالیفرنیا جمع آوری کرده اند که متخصصان هواشناسی با پر کردن یک فرم آنلاین می توانند به آن ها دسترسی داشته باشند.

البته لازم به ذکر است که این اولین اقدام غول مانتین ویو در راستای تهیه نقشه از آلودگی های هوا نیست. گوگل سال گذشته در همکاری با دانشگاه تگزاس و سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا اقدام به تهیه نقشه هایی تعاملی کرد که آلودگی های هوایی شهر اوکلند را به نمایش می گذاشتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza
    Reza | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    #گوگل_آبروداری_کن?

مطالب پیشنهادی