ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققان می گویند ورق آلومینیومی واقعاً باعث تقویت سیگنال های وایرلس می شود

اگر تا به حال تصمیم گرفته اید که از فویل آلومینیومی برای بهبود سیگنال ضعیف وای فای منزل استفاده کنید، دست به حرکت درستی زده اید. اخیراً محققان کالج دارتموث دریافته اند که بازتابگرهای سیگنال ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

اگر تا به حال تصمیم گرفته اید که از فویل آلومینیومی برای بهبود سیگنال ضعیف وای فای منزل استفاده کنید، دست به حرکت درستی زده اید. اخیراً محققان کالج دارتموث دریافته اند که بازتابگرهای سیگنال چاپ سه بعدی شده که از لایه ای باریک از فلز و پلاستیک بهره مند هستند، می توانند سیگنال وایرلس را با هزینه ای اندک و به شکلی قابل توجه بهبود دهند.

آزمایش های محققان براساس ایده قرار دادن قوطی آلومینیومی در پشت روتر برای منحرف کردن سیگنال از دیوارهای قطور و دیگر موانع مشابه صورت گرفته است. این تیم توانست فضا را مورد ارزیابی قرار داده و سبس بازتابگری بسازد که سیگنال وای فای را در آن اتاق بهینه می کرد. آنها اطلاعات خود را به برنامه تحت عنوان WiPrint منتقل کردند تا قادر به ساخت بازتابگر پلاستیکی از طریق چاپ سه بعدی باشند. گام آخر، پوشاندن شی ای با فویل آلومینیوم و قرار دادن آن روی روتر است.

این راهکار، بسیاری از مشکلات فعلی سیگنال های وای فای را حل می کند. پیش از هر چیز، بسیار مقرون به صرفه بوده و اگر به چاپگر سه بعدی دسترسی داشته باشید، تنها هزینه ای 35 دلاری روی دست تان می گذارد؛ این در حالی است که آنتن هایی با کارکرد مشابه، هزینه به مراتب بیشتری دارند. علاوه بر این، راهکار محققان دارتموث امکان کنترل سیگنال وای فای را نیز مهیا می کند؛ نه تنها سیگنال در اتاق تقویت می شود، بلکه می توان آن را در بخش هایی از اتاق از کار انداخت. بنابراین امنیت فیزیکی افزایش می یابد و مطمئن می شوید همسایه ها و سایر افراد به شبکه شما دسترسی ندارند.

گام بعدی تیم دارتموث، کشف چگونگی ساخت بازتابگرهایی است که از مواد متفاوتی نسبت به پلاستیک چاپ سه بعدی شده ساخته شده باشند. ایده نهایی، ساخت شی ای است که می تواند تغییر حالت داده و ساختار دریافت سیگنال اتاق نیز همراه با آن تغییر کند. این موضوع شاید باعث افزایش برد سیگنال نشود، اما قطعاً سبب تقویت آن در محیطی که لازم دارید خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیر رهبری
    امیر رهبری | ۱۸ آبان ۱۳۹۶

    من امتحان کردم هیچ تاثیری نداشت.

  • bahram Shademanpo
    bahram Shademanpo | ۱۸ آبان ۱۳۹۶

    ما اینو دوران بچگی تجربه کردم
    همون مپقع ک با ورق آلومینیومی داخل پاکت سیگار کیفیت شبکه های تلویزیونی رو تنظیم میکردیم???

مطالب پیشنهادی