ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسل آینده محصولات لامبورگینی هیبریدی می شوند

نسل بعدی خودروی هوراکان لامبورگینی که در سال ۲۰۲۲ معرفی می شود به قوای محرکه هیبریدی مجهز خواهد بود. گزارش ها حاکی از آن است که خودوری سوپرکار فوق العاده این کمپانی ایتالیایی به فن ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

نسل بعدی خودروی هوراکان لامبورگینی که در سال ۲۰۲۲ معرفی می شود به قوای محرکه هیبریدی مجهز خواهد بود. گزارش ها حاکی از آن است که خودوری سوپرکار فوق العاده این کمپانی ایتالیایی به فن آوری خاصی مجهز خواهد شد که در باتری نسل بعدی مشاهده می شود. با استفاده از این باتری های قدرتمند در وزن خودرو صرفه جویی شده و موتور می تواند در حالت تمام الکتریکی قرار بگیرد.

با توجه به اینکه شاسی بلند جدید اوروس در سال آینده با قوای محرکه هیبریدی راهی بازار می شود، هوراکان دومین مدلی از کمپانی لامبورگینی خواهد بود که از نیروی الکتریکی برای به حرکت در آمدن استفاده خواهد کرد.

انتظار می رفت که جانشین اونتادور یعنی خودروی ماتادور پیش از هوراکان به قوای محرکه هیبریدی مجهز شود اما احتمالا این خودرو موتور 12 سیلندر خود را حفظ کرده و در عین حال از موتورهای برقی نیز بهره خواهد برد.


2017 Lamborghini Huracan

خط تولید موتور های لامبورگینی شامل موتور افسانه و محبوب  V12 در خودروی اونتادور، موتور V10 در هوراکان فعلی و V8 برای مدل اوروس است.

موتور 8 سیلندری که در شاسی بلند اوروس پیاده سازی خواهد شد، قدرتی برابر با 650 اسب بخار داشته و طراحی فنی آن به دست آئودی صورت گرفته است.

مدیران این برند ایتالیایی می گویند که پیشرانه های فعلی لامبورگینی، نشان دهنده برنامه ریزی های کوتاه مدت این شرکت بوده و فرآیند تحقیق و توسعه موتورهای جدیدی که دهه بعد رونمایی خواهد شد، ادامه دارد.

لامبورگینی همچنین نیم نگاهی نیز به تکنولوژی باتری به خصوص در زمینه خودروهای هیبریدی دارد. مدیر اجرایی این شرکت معتقد است که منبع انرژی ذخیره شده خودورها یا به عبارت دیگر باتری های امروزی مشکل عمده ای هستند که در صورت حل نشدن به عنوان به عنوان یه مانع بزرگ بر سر راه پیشرفت خودروهای الکتریکی قرار می گیرند.

از جمله اقدامات تحقیقاتی لامبورگینی که با همکاری پورشه صورت گرفته است، تحقیق در راستای باتری های حالت جامد است. این شرکت همچنین به دنبال انجام یک سری از اقدامات تحقیقاتی با دانشگاه MIT است و قصد دارد بعد از عرضه تعدادی از محصولات خود به سراغ آن برود.

همکاری لامبورگینی با پورشه به عنوان دو زیر مجموعه از شرکت معظم فولکس واگن، تجهیز خودروهای این کمپانی به تکنولوژی های فوق العاده پورشه را به دنبال خواهد داشت. اما شاید این موضوع، آینده خوبی نداشته باشد چرا که ممکن است قرار گرفتن تکنولوژی های آلمانی در خودروهای ایتالیایی چندان به مذاق مشتریان خوش نیاید.


2017 Lamborghini Huracan

ماوریزیو رجیانی رئیس بخش پژوهش و توسعه لامبورگینی در مصاحبه با مجله خودرویی Autocar توضیح داده است که با توجه به نحوه شاسی بندی و وزن مدل اوروس تجهیز این شاسی بلند محبوب به قوای محرکه هیبریدی چندان عمل دشواری به نظر نمی رسد.

هرچند که بکارگیری نیروی برق در این خودرو راحت بوده و به سختی تولید به لامبورگینی سوپراسپرت و تجهیز آن به نیروی برق نیست، اما همچنان احتیاج به توجه و دقت فراوان دارد و محبوبیت و درخواست تولید بالای اوروس نیز اهمیت این موضوع را بیش از پیش بیشتر می کند.

این برند ایتالیایی از جمله خودروسازان معتقد به موتور درون سوز بوده و برخلاف کمپانی های خواهر زیرمجموعه گروه فولکس واگن مثل فولکس واگن، پورشه، آئودی و اشکودا که در حال برنامه ریزی برای تولید و عرضه خودروی الکتریکی در سال های آینده اند، سعی می کند تا الکتریکی سازی محصولات خود را به عقب بیاندازد.

دامنیکالی، مدیر اجرایی لامبورگینی نیز پیش از این با تایید این موضوع عنوان کرد که طرفداران این برند علاقه چندانی به الکتریکی سازی محصولات این شرکت نداشته و هیبریدی‌سازی بعضی از خودروها صرفا پاسخی است در جهت رعایت قوانین محیط زیستی.


Lamborghini Asterion hybrid concept

اولین بار لامبورگینی به کارگیری تکنولوژی هیبریدی را در سال 2014 در کانسپت آستریون به نمایش گذاشت. مهندسان در کانسپت آستریون برای قوای محرکه درونسوز خود از موتور 10 سیلندر و 5.2 لیتری به کار رفته در هوراکان فعلی استفاده کرده بودند.

اما دو موتور الکتریکی نصب شده بر روی چرخ های جلو و موتور الکتریکی سوم نیز در نقش ژنراتور این کانسپت را همراهی می کردند. در نهایت شرکت تولید کننده تصمیم گرفت که به جای عرضه نسخه نهایی این کانسپت تمرکز خود را بر روی بازار فروش خودروهای شاسی بلند قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ilyma13
    ilyma13 | ۱۸ آبان ۱۳۹۶

    لامبورگینی که صدای اگزوزش از یه کیلومتر اونورتر نیاد مگه میشه لامبورگینی...

  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۱۸ آبان ۱۳۹۶

    خداتکنه

مطالب پیشنهادی