ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آیا کنسول های بازی در نسل بعدی گران تر خواهند شد؟

هر چقدر که سخت افزار کنسول های بازی های ویدیویی قوی تر می شود، هزینه ساخت و پشتیبانی از این دستگاه ها نیز، بیشتر خواهد شد. کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

هر چقدر که سخت افزار کنسول های بازی های ویدیویی قوی تر می شود، هزینه ساخت و پشتیبانی از این دستگاه ها نیز، بیشتر خواهد شد. کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در زمان عرضه هر کدام به ترتیب 400 و 500 دلار (ایکس باکس وان در ابتدای کار همراه با کینکت عرضه می شد) قیمت داشتند و آیا با افزایش قدرت فنی کنسول ها در نسل بعدی، این مقدار قیمت به رقمی مانند 500 دلار و یا حتی بیشتر از آن خواهد رسید؟

مایکل پچر، تحلیلگر نام آشنای صنعت بازی های ویدیویی به این موضوع اعتقاد دارد که عرضه کنسول های خانگی با قیمتی بیش از 500 دلار، کار اشتباهی خواهد بود، زیرا در گذشته، چنین حرکت هایی بارها با شکست مواجه شده اند.

او همچنین به این موضوع اعتقاد دارد که میزان فروش ایکس باکس وان ایکس که قیمتی معادل 500 دلار دارد، روی عرضه کنسول هایی با این قیمت در آینده، تاثیر گذار خواهد بود.

به عقیده او، موفقیت ایکس باکس وان ایکس به این معنا خواهد بود که گیمر ها، در حال حاضر، علاقه زیادی به حضور سخت افزارهای قدرتمند روی کنسول های خود داشته و حاضرند تا برای خرید کنسول قوی تر، پول بیشتری را هزینه کنند.

او به شکست پلی استیشن 3 در ابتدای عرضه خود که با قیمت 600 دلاری و فروش کم کنسول ایکس باکس وان که در ابتدا با قیمت 500 دلار به همراه کینکت عرضه شده بود، اشاره می کند.

مایکل پچر در این باره می گوید: «بعضی ها علاقه ای به خرج مبلغی بیش از 300 یا 400 دلار برای خرید کنسول جدید ندارند و شاید خرید یک دستگاه تلویزیون 4K با قیمت مشابه 500 دلار که ده سال آن ها را از خرید نمایشگر معاف می کند را ترجیح می دهند و این موضوع به دلیل عمر کمتر کنسول ها نسبت به تلویزیون ها، موضوعی منطقی به شمار می رود.»

همچنین آقای پچر در ادامه به این موضوع اشاره کرد که به عقیده او، در ادامه شاهد عرضه کنسول های نسل جدید به صورت از هم گستته نخواهیم بود و این روش مانند نسل جدید، در تاریخی تقریباً مشابه اتفاق خواهد افتاد.

می توان این موضوع را باور داشت که کنسول های 500 دلاری، از بازار کوچک تری نسبت به کنسول های ارزان تر بهره خواهند برد. اما آیا به نظر شما و با توجه به عرضه ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن 4 در فاصله یک ساله، مفهوم نسل بعدی کنسول ها نیز به صورت فعلی، اتفاق خواهد افتاد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ali kjh
    Ali kjh | ۱۸ آبان ۱۳۹۶

    قیمت نمیره بالا و در حد ۴۰۰ دلار میمونه.
    تکنولوژیِ الان ارزون میشه. همین gtx1080 ارزون شده نسبت به روز اولش. سخت افزار کنسول هم همینه. یچیزی میدن بیرون با قدرت ۱۰ ترافلاپس و قیمت ۴۰۰ دلار.

  • سعید حنیفی
    سعید حنیفی | ۱۸ آبان ۱۳۹۶

    این که مشخصه هرچی کنسول قویتر قیمتشم بالاتر، دقیقا مثل pc که مثلا کارت gtx750 ti رو که 600 تومنه با gtx1080 ti که 3600000تومنه مقایسه کنی! کنسولم دقیقا همینه ! مصلما قیمت میره بالاتر و این به ضرر گیمرهاست ! از قدیم گفتن هرچقدر پول بدی همونقدر آش میخوری !!

  • Erfan4
    Erfan4 | ۱۸ آبان ۱۳۹۶

    بنده ب شخصه حاضرم همون اول نسل پول بیشتری رو برای سخت افزار قوی تر بدم ولی وسط نسل نخوام باز کنسول رو ارتقا بدم . مثل نسل ۷ که سخت افزار کنسول ها بسیار جلو تر از زمان خودش بود .
    برای نسل ۹ هم همون اول بیان یه سخت افزار خیلی قدرتمند بسازن که تا آخر نسل پاسخگوی پیشرفت های گرافیکی باشه و همه ی اقشار گیمر کنسول باز با یه کیفیت اجرایی ثابت رو به رو باشن

مطالب پیشنهادی