ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین پرواز راکت بزرگ ناسا باز هم به تعویق افتاد

نخستین پرواز راکت بزرگ ناسا که به SLS یا «سیستم لانچ فضایی» معروف است، احتمالاً تا ماه ژوئن 2020 به تعویق خواهد افتاد، اگرچه به طور رسمی برای دسامبر 2019 زمان بندی شده است. حالا ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

نخستین پرواز راکت بزرگ ناسا که به SLS یا «سیستم لانچ فضایی» معروف است، احتمالاً تا ماه ژوئن 2020 به تعویق خواهد افتاد، اگرچه به طور رسمی برای دسامبر 2019 زمان بندی شده است. حالا طبق اعلام رسمی ناسا، این سفینه غول آسا که نهایتاً انسان را به اعماق فضا خواهد برد، با یک سال تأخیر کار خود را شروع می کند.

ناسا همچنان برای پرتاب SLS در دسامبر 2019 تلاش می کند

ظاهراً آژانس فضایی با ارزیابی جامع و در نظر گرفتن تمامی جوانب، تاریخ جدید را اعلام کرده است. تحقیق اخیر آنها با توجه به مشکلات روند توسعه و تولید تجهیزات، ژوئن 2020 را زمان منطقی برای نخستین پرتاب تشخیص داده. البته در صورتی که همه چیز به خوبی پیش برود، شاید همان تاریخ دسامبر 2019 (دو سال بعد) شاهد پرواز SLS باشیم.

ناسا اوایل سال جاری میلادی تصریح کرد که اولین پرواز بدون سرنشین SLS در مأموریتی که EM-1 نام دارد، به تعویق می افتد و اجرای آن در نوامبر 2018 ناممکن خواهد بود. مشکلات فنی حل نشده و کسری بودجه، از دلایل این تصمیم بود.

البته با وجود عقب افتادن پرواز SLS، پروژه کپسول اوریون که برای حمل فضانوردان طراحی شده، به خوبی پیش می رود و احتمالاً تست آن زودتر از برنامه اولیه انجام شود. این کپسول به سیستم اضطراری مجهز شده تا در صورت بروز مشکل برای SLS بتواند از آن فاصله بگیرد و جان سرنشینان را نجات دهد.

در مجموع باید دید در رقابت فضایی تنگاتنگ بین شرکت های خصوصی مانند اسپیس اکس و بلو اوریجین و نهادهای دولتی مانند ناسا، آیا بالاخره انسان به اعماق فضا راه خواهد یافت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Dr.i.s
    Dr.i.s | ۱۹ آبان ۱۳۹۶

    هر نفس آواز عشق می‌رسد از چپ و راست

    ما به فلک می‌رویم عزم تماشا که راست


    ما به فلک بوده‌ایم یار ملک بوده‌ایم

    باز همان جا رویم جمله که آن شهر ماست


    خود ز فلک برتریم وز ملک افزونتریم

    زین دو چرا نگذریم منزل ما کبریاست


    گوهر پاک از کجا عالم خاک از کجا

    بر چه فرود آمدیت بار کنید این چه جاست

    مولانا

    مدعیان انکار خدا، بفرمایید چرا بشر میل به جاودانگی و یافتن آب حیات و چرایی خلقت این جهان داره؟ دلیل این همه هزینه برای سفرهای کیهانی چیه؟ حداقل یکبار برید ریزنگارهای سلول های انسان رو زیر میکروسکوپ های الکترونی نگاه کنید! ببینید چقدر شبیه به اعماق کهکشان هاست! به طرز دیوانه واری جهان ما تو در تو و بی انتها است، ما خود جهانی هستیم در جهانی دیگر و مجموع ما جهانی در جهانی دیگر و این زنجیر به صورت دو طرفه ادامه داره و تنها حدش حدود فکری ماست. مسلمان و خداپرست حقیقی این دانشمندان هستند نه ما مدعیان بی عمل!

مطالب پیشنهادی