ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

تمرکز خود در محیط کار را با این ۸ روش افزایش دهید

اگر به طور همزمان روی چندین پروژه کار میکنید و مجبورید فرایندهای کاری مختلفی را تحت نظر بگیرید حتما متوجه شده اید که تمرکز روی تک تک آنها کاری بس دشوار است چراکه در مواقعی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

اگر به طور همزمان روی چندین پروژه کار میکنید و مجبورید فرایندهای کاری مختلفی را تحت نظر بگیرید حتما متوجه شده اید که تمرکز روی تک تک آنها کاری بس دشوار است چراکه در مواقعی نیاز دارید امور کوچکی را روی هرکدامشان انجام داده و آنها را به صورت همزمان با هم پیش ببرید.

ممکن است به همین خاطر به این نتیجه رسیده باشید که پرداختن به چندین وظیفه می تواند بهره وری تان را تحت تاثیر قرار دهد، در حالی که تاکنون هیچگونه شواهد و مدارک علمی موید این موضوع به دست نیامده.

در ادامه این مطلب با ما باشید تا نکاتی را را برای بهبود تمرکز در محیط کاری با شما در میان بگذاریم.

۱- زمانتان را بخش بندی کنید

تحقیقات نشان داده که مغز انسان در بازه های زمانی کوتاه بهتر می تواند روی موضوعات مختلف تمرکز کند. پس زمانتان را به بخش های کوچک تر تقسیم کرده و استراحت های کوتاه مثلا پنج دقیقه را بین این بخش ها در نظر بگیرید، سپس در هر بازه زمانی تمرکز خود را روی یک موضوع قرار دهید.

۲- از اپلیکیشن های دنبال کننده زمان استفاده نمایید

این اپ ها مجهز به نوعی تایمر هستند که براساس تسک یا فعالیتی که باید انجام دهید زمانی را به آنها اختصاص می دهند و به نوعی زمان شما مدیریت می کنند. Toggl و DeskTime را می توان مهم ترین اپ های ساخته شده برای این منظور دانست.

۳- بهترین زمان برای کار کردن خود را بیابید

برخی افراد صبح ها انرژی و تمرکز بیشتری برای کار کردن دارند و بعضی شب ها را برای این منظور ترجیح می دهند. گرایشات درونی بدنی تان را بیابید.

۴- فهرستی از وظایف تان تهیه کنید

فهرستی از وظایف مختلف خود را روی کاغذ بنویسید تا مغزتان مجبور نباشد همزمان وظایف مهم و کم اهمیت را مورد بررسی قرار داده و پردازش کند.

۵- از فعالیت های زمانبر دوری کنید

در برخی اداره جات استفاده از برنامه های غیرکاری یا اجرای بازی های آنلاین ممنوع است و به همین خاطر برخی مکانیزمهای بازدارنده نیز روی سیستم های کامپیوتری این شرکت ها نصب می گردد تا مانع از دسترسی کارکنان به آنها شوند. با این حال برخی افراد مرتبا به فکر استفاده از ابزارهای ارائه شده برای دور زدن این مکانیزها هستند، حال آنکه این کار جز ضرر برای آنها نتیجه دیگری ندارد.

۶- اعلان ها را بی صدا کنید

افرادی که مرتبا از طریق تلفن همراهشان پیامک دریافت می کنند یا از طریق شبکه های اجتماعی مختلفی چون توییتر و اینستاگرام با دوستان خود در تعامل هستند هیچگاه نمی توانند تمرکز خوبی روی کارشان داشته باشند. لذا توصیه می شود که برای مدت حداقل یک ساعت تمامی این اعلان ها را بی صدا کنند و تمام توجه شان را به کار خود معطوف نمایند.

۷- از دشوارترین بخش ها شروع کنید

بنابر توصیه کارشنان بهتر است که کارتان را با دشوارترین بخش ها آغاز نمایید و به یاد داشته باشید که اگر موفق به انجام آن نشدید تا ادامه روز هم این امر محقق نمی گردد.

۸- از عکس العمل بی درنگ به مسائل بپرهیزید

اگر قرار باشد که هربار با دریافت ایمیل از همکارانتان هرآنچه انجام می دهید را زمین بگذارید و به آنها پاسخ دهید از انجام اصلی ترین کارهایتان باز می مانید. در نظر داشته باشید که بهبود بهره وری مستلزم تغییر در ذهنیت است. پس از جواب دادن بی درنگ به ایمیل ها، پیام ها، تماس های تلفنی بپرهیزید و تنها امور مهم را در اولویت قرار دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sajjad
    sajjad | ۲۱ آبان ۱۳۹۶

    ممنون خیلی خوب بود

مطالب پیشنهادی