ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه با استفاده از موبایل کد QR خود را بسازیم؟

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چرا باید برای خود یک یا چند QR کد شخصی داشته باشیم. البته سوال به جایی هم هست. اما در در پاسخ به آن باید گفت که ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چرا باید برای خود یک یا چند QR کد شخصی داشته باشیم. البته سوال به جایی هم هست. اما در در پاسخ به آن باید گفت که QR کدها الماس گمشده ای هستند که بسیاری از مردم از ارزش آن بی خبرند.

ارزششان هم به کارهایی که می توانند برایتان انجام دهند باز می گردد. از هر QR کد می توان برای تقریبا هر کاری استفاده کرد. به عنوان مثال می شود از آن ها به عنوان یک کارت پرسنلی استفاده کرد.

کافیست تا یک نفر آن را اسکن کند تا تمام اطلاعات و رزومه شما، یک جا برایش به نمایش درآید. البته این تنها کاربرد اصلی آن ها نیست. بلکه بسته به نیازهای مختلف، می توان از این کدهای دیجیتالی به بهترین نحو استفاده کرد.

اما حالا این سوال مطرح می شود که چطور یک QR کد اختصاصی بسازیم. پاسخ این سوال نیز ساده است و تنها با استفاده از یک تلفن هوشمند می توانید کدهای دیجیتالی خود را داشته باشید.

نحوه ساخت QR کد از طریق آیفون

در اپ استور بیشمار اپلیکیشن مختلف برای ساخت کدهای QR وجود دارد. اما اگر به دنبال بهترین می گردید، بهتر است حتما QR Reader را امتحان کنید. خوشبختانه اپ مذکور هم رایگان است و هم با رابط کاربری خوب خود، کاربر را حین استفاده گیج نمی کند.

برای شروع، QR Reader را به اجرا درآورید. سپس آیکون فلش مانند گوشه صفحه را لمس کنید.

در پنجره به نمایش درآمده، آیکون QR کد را در پایین صفحه بفشارید تا مراحل ساخت آغاز شود.

حال در ادامه مراحل، کلید «+» را از گوشه سمت چپ لمس کنید.

سپس از طریق صفحه به نمایش درآمده نوع QR کد مدنظر خود را انتخاب و آن را لمس کنید.

به عنوان مثال ما در اینجا می خواهیم از حساب کاربری توییتر، یک کد QR بسازیم. در این صورت لازم است گزینه «Twitter Profile» را لمس کنید تا دسترسی تان به مراحل بعدی ممکن شود.

حال در صفحه بعدی اطلاعات مورد نیاز را در فیلد مخصوص وارد کنید و در انتها برای تکمیل مراحل کلید «Create» را بفشارید.

با انجام این مراحل، QR کد مورد نظرتان ایجاد می شود و در بخش کدهای سفارشی جای می گیرد.

با به پایان رسیدن این روند تقریبا کار تمام است. اما می توان از طریق QR Reader، کدهای خود را از طریق اپ های مختلف با دیگران به اشتراک گذاشت. برای این کار، نام QR کد مورد نظر را لمس کنید و با استفاده از کلید «Share» کد انحصاری خود را به اشتراک دیگران بگذارید.

خوشبختانه QR Reader با اپ های دیگر مشارکت خوبی دارد و خیلی راحت از طریق آن می توان فایل های خود را به اشتراک دیگران گذاشت.

نحوه ساخت QR کد از طریق اندروید

اندروید نیز تفاوتی با iOS ندارد و مارکت های بزرگ آن پر شده از اپ های مختلف و کاربردی برای ساخت QR کد. اما از میان تمامی آن ها، می توان از QR Code Generator به عنوان بهترین یاد کرد.

برای شروع کار با این اپ، کافیست پس از اجرا، گزینه «Text» را بفشارید. سپس از میان دسته های موجود، نوع QR کد مورد نظر خود را انتخاب کنید.

البته تنظیمات موجود در این بخش، به گستردگی QR Reader نیست و متاسفانه با محدودیت های بسیاری رو به روست. به دنبال همین محدویت ها، ما هم در اینجا مجبور به انتخاب گزینه ایمیل شدیم.

با انتخاب نوع QR کد، باید اطلاعات مربوط به آن را در صفحه بعد وارد کنید. به عنوان مثال اگر مانند ما می خواهید برای ایمیل آدرس خود یک QR کد بسازید، می بایست در این بخش ایمیل خود را تایپ کنید. سپس کلید «Generate»را بفشارید تا QR کد مورد نظرتان ساخته شود.

با پیمودن این مسیر کار تمام است و QR کد ایجاد شده روی صفحه نقش می بندد. خوشبختانه در این جا، امکانات خوبی در اختیارتان قرار داده می شود و می توانید از طریقشان QR کد خود را ذخیره کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال برای ذخیره QR کد روی حافظه موبایل، کافیست آیکون فلاپی دیسک را لمس کنید.

از طرفی از طریق کلید Share نیز می توانید QR کد ساخته شده را از طریق سرویس های مختلف به اشتراک دیگران بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hmasroor
    hmasroor | ۲۱ آبان ۱۳۹۶

    ببخشید جسارته ها ولی مگه مطلبی برای معرفی دو تا اپلیکیشنم نوشتنش انقدر سخته که ترجمه میکنید و حتی تصاویرم از سایت مبداء کپی میکنید و زحمت یه اسکرین شات هم به خودتون نمیدید؟ ?

مطالب پیشنهادی