ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هشدار ژنرال آمریکایی: فناوری فضایی چین ۵ برابر سریعتر از آمریکا در حال رشد است

چند روز پیش در دیجیاتو خواندید که اریک اشمیت رئیس هیئت مدیره آلفابت هشدار داده، در آینده ممکن است آمریکا از رقابت با چین در زمینه هوش مصنوعی عقب بیفتد. به نظر می رسد هوش ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

چند روز پیش در دیجیاتو خواندید که اریک اشمیت رئیس هیئت مدیره آلفابت هشدار داده، در آینده ممکن است آمریکا از رقابت با چین در زمینه هوش مصنوعی عقب بیفتد.

به نظر می رسد هوش مصنوعی، تنها زمینه ای نیست که کشور چین قصد دارد نسبت به آمریکا در آن برتری یابد. اخیراً سپهبد «استیو کواست» (Steve Kwast) ژنرال نیروی هوایی آمریکا، اعلام کرده که چین با سرعتی 5 برابر نسبت به آمریکا در زمینه فناوری های فضایی، در حال پیشرفت است و ممکن است در این زمینه آمریکا را پشت سر بگذارد.

ژنرال کواست که معتقد است عصر تازه ای از پیشرفت فناوری های فضایی در راه خواهد بود، اعلام کرده:

«در 10 سال آینده، چین در زمینه فضایی به مرحله عملیاتی خواهد رسید؛ مسیری که ما (آمریکا) 50 ساله طی کردیم».

او که فرمانده و رئیس دانشگاه پایگاه نیروی هوایی مکسوِل است، اعتقاد دارد ایالات متحده آمریکا باید افراد با استعداد را در کنار یکدیگر جمع کند، تا به واسطه آنها روند پیشرفت فناوری های فضایی در این کشور، با سرعت بیشتری پیش رود.

بر اساس گفته های آقای کواست، در آینده نزدیک، به منظور کسب برتری های استراتژیک، نیروهای نظامی کشور ها به طور گسترده ای در زمینه فضایی فعالیت خواهند کرد و چین از هم اکنون در حال تدارک ناوگان فضایی خود است.

چین تا سال 2020 نخستین هواپیمای فضایی خود را به مدار زمین می فرستد.

به اعتقاد او، اگر کره شمالی با توجه به آزمایشات موشکی اخیر، موفق شود در آینده بمب تولید کننده پالس های الکترو مغناطیسی را در فضا منفجر کند، این کشور نیز در کنار چین، می تواند به عنوان تهدیدی جدی شناخته شود.

ژنرال کواست در نهایت معتقد است که تعادل میان شرکت های آمریکایی خصوصی و دولتی فعال در زمینه فضایی، باید حفظ شود و با وجود اینکه در حال حاضر این تعادل منطقی است ولی پیشرفت ها به اندازه کافی سریع نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • محمدی
    محمدی | ۲۱ آبان ۱۳۹۶

    بیست دقیقه وقت گزاشتم رو کامنت ارسال نشد این مشکل رو حل کنید لطفا

  • آریا
    آریا | ۲۱ آبان ۱۳۹۶

    فقط امیدوارم ترامپ بتونه وضعیت رو تغییر بده.

  • آریا
    آریا | ۲۱ آبان ۱۳۹۶

    خب به نظر میرسه دوستان اکثرا موافق دیکتاتوری و سانسور اقتناق هستن. پس نوش جونتون. خلایق هرچه لایق. بار صد رحمت به مردم چین که به سانسور حکومتشون اعتراض میکنن. وضعتون از اونها بدتر خواهد بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی