ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

قطعه موسیقی ناسا به مناسبت چهلمین سال پرتاب وویجر 1 به فضا را بشنوید

معمولا در کشورهای مختلف هنگام جشن تولد موزیک و ترانه مخصوصی وجود دارد اما ناسا به مناسب چهلمین سال پرتاب فضاپیمای «وویجر 1» موزیک ویژه ای را با استفاده از داده های فضایی تنظیم کرده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

معمولا در کشورهای مختلف هنگام جشن تولد موزیک و ترانه مخصوصی وجود دارد اما ناسا به مناسب چهلمین سال پرتاب فضاپیمای «وویجر 1» موزیک ویژه ای را با استفاده از داده های فضایی تنظیم کرده است.

داده هایی به کار رفته در این موزیک سه دقیقه ای توسط یک تلسکوپ ویژه که برای شناسایی پروتون ها، ذرات آلفا و هسته ای سنگین تر در فضا تعبیه شده بود، 40 سال قبل به زمین ارسال شده اند.تبدیل این داده ها به موزیک توسط دو دانشمند به نام های دکتر «دومنیکو ویسینانزا» رییس بخش تحقیقات مهندسی بازی و صدای دانشگاه «آنجلیا راسکین» و دکتر «ژنویو ویلیامز» از دانشگاه «اکستر» با استفاده از روش «آوادهی داده ها» صورت گرفته است که در آن داده های غیر صوتی در معرض انرژی صوتی قرار داده می شوند.

دکتر ویسینانزا که در زمینه موسیقی نیز دستی بر آتش دارد، می گوید:

آوادهی اطلاعات می تواند در به اشتراک گذاری اکتشافات نقش مهمی داشته باشد و امیدوارم که با تبدیل این داده های 40 ساله به موسیقی، بخشی از سفر وویجر را برای مردم عادی که از گراف های پیچده فضایی چندان سر در نمی آورند، ملموس کنیم.

این ملودی که بر اساس تعداد اشعه های کیهانی تظیم شده با استفاده از ویولون، فلوت معمولی، فلوت پیکولو و نوعی سنتور نواخته شده است.

ملودی وویجر 1

علاوه بر این پیانو و هورن فرانسوی نیز برای برجسته سازی فراز و فرود تعداد اشعه های ایکس هنگام ورود و خروج فضاپیما به جو سیاره های مشتری و زحل مورد استفاده قرار گرفته اند.

این موزیک منحصر به فرد قرار است دو روز دیگر طی کنفرانس «SC17» در کلرداوی آمریکا به صورت عمومی منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali karami
    ali karami | ۲۰ آبان ۱۳۹۶

    من جاشون بودم اسمسو میزاشتم اسمان ابی

  • ali karami
    ali karami | ۲۰ آبان ۱۳۹۶

    چقد چرت

مطالب پیشنهادی