ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کامپیوتر کوانتومی IBM رکورد توان پردازشی را شکست

با معرفی کامپیوترهای کوانتومی، بعضی از کمپانی های بزرگ دنیای فناوری از جمله اینتل، IBM و گوگل وارد رقابت تازه ای شدند که در این رویارویی، هرکدام برای توسعه قدرتمندترین کامپیوتر دنیا تلاش می کنند. ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

با معرفی کامپیوترهای کوانتومی، بعضی از کمپانی های بزرگ دنیای فناوری از جمله اینتل، IBM و گوگل وارد رقابت تازه ای شدند که در این رویارویی، هرکدام برای توسعه قدرتمندترین کامپیوتر دنیا تلاش می کنند.

حال خبر می رسد IBM با طراحی و آزمایش یک رایانه کوانتومی جدید، گوی سبقت را از رقبا ربوده و توانسته پردازنده ای با توان پردازشی 50 کیوبیت (واحد اندازه گیری سرعت پردازنده های کوانتومی) بسازد.

جالب است بدانید که پیش از این قدرتمندترین رایانه های کوانتومی (اینتل و IBM) توانی برابر با 17 کیوبیت داشتند که حالا نمونه جدید 50 کیوبیتی، استاندارد بسیار بالاتری را در صنعت مورد بحث به وجود آورده است.

امکان دسترسی به کامپیوتر کوانتومی جدید IBM به زودی برای کاربران فراهم می شود

IBM اعلام کرده به زودی (مانند گذشته) امکان دسترسی کاربران و مشتریان به کامپیوتر کوانتومی خود را از طریق فضای ابری میسر خواهد کرد و محققان و دانشجویان از سراسر دنیا می توانند با استفاده از ابزار قدرتمند جدید، پروژه های متنوعی را انجام دهند. البته در مراحل ابتدایی، تنها 20 کیوبیت از توان پردازشی در اختیار کاربران قرار می گیرد و پس از آن به تدریج زیرساخت بیشتری به مشتریان اختصاص خواهد یافت.

لازم به ذکر است که تا کنون بیش از 60 هزار کاربر از 1500 دانشگاه، 300 دبیرستان و 300 مرکز خصوصی به رایانه های کوانتومی IBM و پلتفرم متن باز «QISKit» دسترسی داشته اند، و بیش از 1.7 میلیون آزمایش و 35 مقاله علمی را با استفاده از زیرساخت های این شرکت به انجام رسانده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی