ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واکنش انویدیا به همکاری اینتل و AMD

هفته گذشته از  همکاری اینتل و AMD برای توسعه چیپ «EMIB» خبر داده بودیم و حالا مدیرعامل کمپانی انویدیا در حاشیه جلسه پرسش و پاسخ گزارش مالی این شرکت، نسبت به این همکاری واکنش های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

هفته گذشته از  همکاری اینتل و AMD برای توسعه چیپ «EMIB» خبر داده بودیم و حالا مدیرعامل کمپانی انویدیا در حاشیه جلسه پرسش و پاسخ گزارش مالی این شرکت، نسبت به این همکاری واکنش های نشان داده است.

برآوردهای مالی سه ماهه سوم این کمپانی حاکی از افزایش 32 درصدی میزان فروش و رسیدن آن به 2.6 میلیارد دلار است. سهام این شرکت نیز که در ماه های گذشته تقریبا دو برابر شده بود 3 درصد دیگر افزایش یافته است.

با این حال آنچه که برای مخطبان از این اعداد و ارقام جالب تر است واکنش وی نسبت به همکاری دو رقیب بزرگ آنها یعنی اینتل و AMD است. گفتنی است تنها یک روز پس از اینکه اینتل و AMD از قصد خود برای توسعه مشترک یک چیپ رونمایی کردند، «راجا کودوری»رییس واحد گرافیک AMD از این شرکت جدا شد.

بیست و چهار بعد از این ماجرا نیز اینتل از استخدام وی به منظور رقابت با AMD و انویدیا در بازار چیپ های گرافیکی پیشرفته خبر داد.

مدیرعامل انویدیا

«جن سون هوانگ» مدیرعامل انویدیا در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد جدایی کودوری و استخدام وی توسط اینتل می گوید:

جدایی راجا از AMD ضربه بزرگی به این شرکت وارد می کند؛ از طرف دیگر به رسمت شناختن کارت های گرافیک توسط اینتل نشان دهنده اهمیت این چیپ ها است.

از طرف دیگر هوانگ کارایی چیپ هیبرد EMIB را که دو کمپانی دیگر به دنبال توسعه آن هستند  زیر سوال می برد. اینتل مدعی شده که این چیپ کارایی لپ تاپ ها را افزایش داده و در عین حال به کاهش وزن و ضخامت آنها کمک می کند اما هوانگ معتقد است که چیپ های گرافیکی انویدیا همین حالا این امکان را فراهم کرده اند.

شایان ذکر است که امروزه چیپ های گرافیکی کاربرهای بسیار متنوعی پیدا کرده و از آن ها در ماشین های خودران، استخراج پول های مجازی، سرورها و مراکز داده ای ابری برای اجرای برنامه های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی استفاده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی