ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام پردازنده های سروری سری Centriq 2400 را معرفی کرد

کوالکام به تازگی در کنفرانس مطبوعاتی که در سن خوزه کالیفرنیا برگزار کرده بود، از سری پردازنده های مخصوص سرور «Centriq 2400» رونمایی کرد که از نظر اندازه کوچکترین پردازنده مخصوص سرور است. این پردازنده ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰

کوالکام به تازگی در کنفرانس مطبوعاتی که در سن خوزه کالیفرنیا برگزار کرده بود، از سری پردازنده های مخصوص سرور «Centriq 2400» رونمایی کرد که از نظر اندازه کوچکترین پردازنده مخصوص سرور است.

این پردازنده ها بر اساس نسخه شخصی سازی شده پردازنده ARM V8 به نام «Falkor» طراحی شده اند و شامل حداکثر 48 هسته پردازشی هستند که با حداکثر فرکانس 2.6 گیگاهرتز کار می کنند. هر پردازنده تا 6 کانال حافظه DDR4 با پهنای باند کلی 128 گیگابایت در ثانیه را پشتیبانی می کند. حداکثر ظرفیت حافظه قابل پشتیبانی نیز 768 گیگابایت است.

بر اساس ادعای کوالکام، این پردازنده ها کارایی چند رشته ای عالی را ارائه می دهند، بدون اینکه کارایی عملکرد در حالت تک رشته ای فدا شود. به گفته کوالکام، به لطف کارایی بالا در حالت چند رشته ای، این پردازنده ها برای استفاده در پایگاه های داده توزیع شده و سرورهای فایل توزیع شده ایده آل خواهند بود.

از سوی دیگر مصرف این پردازنده ها نیز بسیار کمتر از سایر رقبا است. در مقایسه ای که در بنچ مارک ها انجام شده، مدل سنتریک 2452 در حالت حداکثر کارایی، تنها 65 وات مصرف انرژی داشته؛ در حالی که پردازنده مشابه ساخت شرکت اینتل، در شرایط یکسان، 165 وات انرژی مصرف می کند.

قیمت های این سری از پردازنده ها نیز نسبت به رقبا کمتر و به شرح زیر هستند:

  • سنتریک 2460 با 48 هسته پردازشی و قیمت 1995 دلار
  • سنتریک 2453 که از 46 هسته پردازشی و قیمت 1373 دلار
  • سنتریک 2434 که از 40 هسته پردازشی و قیمت 888 دلار

لازم به ذکر است که پردازنده های جدید کوالکام، در بین پردازنده های سرور ها، اولین نمونه هایی هستند که از فناوری ساخت 10 نانومتری بهره برده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی