ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دنا پلاس توربوشارژ در آستانه معرفی به بازار خودرو؛ پیشرفت یا عقب گرد

شرکت ایران خودرو سرانجام تصمیم به تولید تیپ جدیدی از دنا پلاس مجهز به موتور توربوشارژ گرفته است. محصول جدید دنا+ توربو شارژ از نظر مشخصات فنی با سورن توربو که حدودیک سال است توسط ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

شرکت ایران خودرو سرانجام تصمیم به تولید تیپ جدیدی از دنا پلاس مجهز به موتور توربوشارژ گرفته است.
محصول جدید دنا+ توربو شارژ از نظر مشخصات فنی با سورن توربو که حدودیک سال است توسط ایران خودرو عرضه می شود تفاوتی ندارد.مهمترین تغییرات خودرو دنا پلاس توربوشارژ نسبت به دنا پلاس شامل، استفاده از رینگ و تایر بزرگتر (205.50.16) و 5 پیچ، طرح رینگ آلومینیومی جدید، فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیر پایی موکتی با آرم توربو و نوار قرمز رنگ، تغییر طرح سر دسته دنده و نصب موتور توربوشارژ است.
با این حال به نظر می رسد که ضرایب دنده نیز دچار تغییراتی شده باشد و از گیربکس مشترک با سورن توربو برای دنا پلاس توربوچارجر استفاده شود.

افزایش قدرت پیشرانه به حدود 150 اسب بخار و رسیدن گشتاور به 217 نیوتن متر است. این درحالیست که براساس اطلاعات رسمی شتاب گیری 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت ظرف 10 ثانیه انجام می شود که در حدود 3 ثانیه بهتر از مدل معمولی EF7 با 110 اسب بخار قدرت است.

طبیعتا در شرایط فعلی گمانه زنی در مورد قیمت دنا پلاس توربو چندان ساده نیست اما با توجه به اختلاف قیمت 3 میلیونی سورن توربو نسبت به سورن معمولی می توان حدس زد دنا پلاس توربو نیز در حدود 3 الی 5 میلیون تومان گران قیمت تر از دنا پلاس معمولی باشد و از این رو با قیمتی بین 48 تا 50 میلیون تومان تحویل مشتریان شود.

آنچه نامشخص است اینکه با توجه به نارضایتی بسیاری از مشتریان از کیفیت فنی سورن توربو، ایران خودرو اصلاحات لازم را برای پیشرانه مورد استفاده در دنا پلاس توربو لحاظ کرده است یا مشتریان این محصول نیز قرار است مشکلات مشابهی را تجربه نمایند.از سوی دیگر حساسیت پیشرانه های توربو به بنزین با کیفیت و اکتان بالا غیر قابل انکار است اما وزارت نفت هنوز تمهیداتی را در تولید بنزین اکتان بالا با حجم گسترده اتخاذ نموده است و این در حالیست که روز به روز بر تعداد خودروهای مجهز به پیشرانه های توربو در خیابان های کشور افزوده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۲۳ آبان ۱۳۹۶

    زشت و بی روح اینم شد ماشین

  • بهنام
    بهنام | ۲۳ آبان ۱۳۹۶

    من نمیدونم انقد همه ناراضین و میگن نخرید آشغاله، بعد پس کی میره میخره ماشینای ایرانخودرو و سایپارو که موقع پیش فروش از بسکه مراجعه به سایت زیاده سایت از دسترس خارج میشه!!؟؟
    خب اگه بده نخرید ملت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی