ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فضاپیمای «دریم چیسر» برای نخستین بار با موفقیت فرود آمد

روز گذشته شرکت «سیرا نوادا» توانست مدل آزمایشی فضاپیمای «دریم چیسر» را که از یک هلیکوپتر رها شده بود با موفقیت در بیابان «موهاوی» فرود بیاورد. در این آزمایش فضاپیما از طریق یک کابل 60 ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

روز گذشته شرکت «سیرا نوادا» توانست مدل آزمایشی فضاپیمای «دریم چیسر» را که از یک هلیکوپتر رها شده بود با موفقیت در بیابان «موهاوی» فرود بیاورد.

در این آزمایش فضاپیما از طریق یک کابل 60 متری به هلیکوپتر متصل شده بود که با رسیدن به ارتفاع 10هزار پایی از آن جدا شد و در ادامه «سامانه خودکار کنترل پرواز» به آرامی آن را فرود آورد.

گفتنی است فناوری دریم چیسر به گونه ای است که با استفاده از راکت پرتاب شده اما به‌صورت افقی مانند یک هواپیمای معمولی فرود می‌آید. قابلیت فرود افقی این فضاپیما به این خاطر اهمیت دارد که می تواند محموله های فضایی حساس مهم را به سلامت به زمین بر گرداند.لازم به یادآور ی است که تلاش قبلی این شرکت برای فرود موفقیت آمیز دریم چیسر در سال 2013 با شکست مواجه شده بود.

سیرا نوادا که تولید کننده این فضاپیما محسوب می شود از سال2009 به برنامه حمایتی ناسا برای توسعه یک سامانه فضایی جدید برای ماموریت‏ های تجاری سرنشین ‏دار پیوسته است.این کمپانی سال گذشته قرارداد دیگری را برای حمل و نقل بار به ایستگاه فضایی و بالعکس با ناسا امضا کرد و احتمالا در سال 2020 شاهد نخستین ماموریت فضاپیمای آنها خواهیم بود.

طی این ماموریت دریم چیسر از پایگاه «کیپ کاناورال» و با یک راکت «اطلس 5» به فضا پرتاب شده و پس از پایان ماموریت در مرکز فضایی کندی به زمین خواهد نشست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی