توله پلنگی در معرض انقراض در روسیه؛ شیر خوردن از سگ و بازی با توله های ببر و شیر

توله پلنگی در معرض انقراض در روسیه؛ شیر خوردن از سگ و بازی با توله های ببر و شیر

مردم می گویند که برای بزرگ کردن یک بچه باید یک روستا کمک کنند اما گاه برای بزرگ کردن یک توله پلنگ در خطر انقراض دو سگ، دو گربه سان و یک باغ وحش بزرگ لازم است. مامورین باغ وحشی در شهر ولادیووستوک که در شرقی ترین نقطه از خاک کشور روسیه قرار دارد یک توله تازه بدنیا آمده پلنگ آمور را نزد یک سگ مادر برده اند تا او را بزرگ کند. این سگ ماده که تسا نام دارد خود نیز از قبل به ۴ توله اش شیر می دهد اما با عشق و علاقه ی تمام به این توله پلنگ نیز شیر داده و او را لیس می زند.

به لطف شیر مقوی تسا و گوشت موشی که توسط مسئولین باغ وحش تامین می شود این توله پلنگ خیلی زود از خواهران و برادران ناتنی اش پیشی گرفته است. به عنوان یک گربه سان بزرگ، این توله پلنگ به همبازی هایی با جثه ای به اندازه ی خود نیاز دارد. در سال ۲۰۱۵ تنها ۵۷ قلاده از پلنگ آمور در روسیه باقی مانده بود از این رو این گونه ی کمباب به شدت در خطر انقراض قرار دارد. از این رو مسئولان این باغ وحش تصمیم گرفتند که این توله را به یک ببر و شیر ماده کوچک ملحق کنند. این دو گربه سان نیز خود دو ماه و نیم سن داشته و با توله پلنگ داستان از لحاظ جثه تفاوت چندانی ندارند.

ویکتور آگافونوف، که دامپزشک این باغ وحش است در این باره می گوید:” اگر چه این دو گربه سان های بزرگی هستند اما رفتارهای کاملاً متفاوتی دارند. توله ببر ماده بسیار آرام تر است اما شیر ماده  اغلب در حال جست و خیز و بازی کردن دیده می شود”. نگهبانان این باغ وحش حتی یک توله سگ نژاد شپرد آسیای مرکزی را نیز به آن ها ملحق کرده اند.

سرگئی آسنووین، مدیر باغ وحش ولادیووستوک درباره ی این سگ سفید پشمالو می گوید که او از لحاظ نژادی و خونی شرایط بسیار خوبی دارد و جثه و خلق و خوی اش او را به همبازی خوب و مناسبی برای سه توله دیگر تبدیل کرده است. این چهار توله دوست داشتنی دستکم برای یک سال و نیم آینده در کنار هم باقی خواهند ماند و پس از آن بسته به خوب بودن رابطه ی آن ها با هم در کنار هم مانده و یا از هم جدا خواهند شد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود