ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح رجیستری، عامل افزایش سیم کارت های فعال؟

دفتر بررسی های فنی و اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شماره سیمکارت های واگذار شده در کشور را تا پایان شهریورماه سال جاری به تعداد 156 میلیون و 548 هزار و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

دفتر بررسی های فنی و اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شماره سیمکارت های واگذار شده در کشور را تا پایان شهریورماه سال جاری به تعداد 156 میلیون و 548 هزار و 511 مورد اعلام کرد که از این تعداد تنها 85میلیون و 64 هزار و 46 سیم کارت فعال است.

دیتای موبایل سیم کارت ها را محبوب کرده است

با توجه به آمارهای سابق منتشر شده از این وزارتخانه، پی به فروش نزدیک به 540 هزار سیم‌کارت در سه ماهه دوم سال می‌بریم اما در همین بازه زمانی بیش از 2 میلیون سیم‌کارت فعال شدند که کارشناسان دلیل آن را احتمالا شایعات پیرامون طرح رجیستری می‌دانند. بر پایه گزارش تازه دفتر بررسی های فنی و اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان شهریورماه ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور 106.43 درصد شد؛ در حالی که این ضریب تا پایان خردادماه 104.13 درصد بود.

«الهه احمدی راد»، کارشناس اقتصادی در این باره به دیجیاتو می‌گوید:

«ضریب نفوذ مشترکین در سه ماهه دوم سال با توجه به مقایسه آمار و ارقام ارائه شده بیشتر از سه ماهه آغاز سال بوده که این امر در سال‌های جاری کشور بی‌سابقه بوده است. احتمالا دلیل این مسئله شایعاتی پیرامون مسئله طرح رجیستری بوده که به سبب آن بسیاری از مردم موبایل‌های غیرفعال خود را با سیم‌کارت‌های قدیمی خود دوباره روشن کردند.»

از نظر وی با ظهور نسل جدید سیم‌کارت‌های دارای تکنولوژی NFC که پیش‌تر توسط ایرانسل معرفی شدند، استقبال مردم از روشن کردن سیم‌کارت‌های قدیم خود بیشتر می‌شود به ویژه اگر قرار باشد که سیم‌کارت‌های قبلی با طرح‌های ویژه‌ای برای صاحبان آنها تعویض شود. در این حالت مشترکان قطعا به جای پرداخت هزینه برای سیم‌کارت جدید، خطوط قدیمی خود را دوباره فعال می‌کنند. او باور دارد که پیشی گرفتن اینترنت اپراتورها از اینترنت ثابت به زودی محقق می‌شود و این مسئله به توسعه‌یافتگی استفاده از سیم‌کارت‌ها کمک شایانی می‌کند.

توسعه استارتاپ‌ها نیز بر استفاده بیشتر مردم از سیم‌کارت‌ها بی تاثیر نیست

احمدی راد معتقد است که فناوری‌های جدید و همچنین ظهور استارتاپ‌ها نیز در افزایش فروش سیم‌کارت نقش‌ بسزایی دارد چرا که در این سامانه‌ها بر خلاف بازار سنتی، قیمت‌گذاری عموما کمتر است و تبلیغات دهان به دهان مردم به علت قیمت کمتر این استارتاپ‌ها در قبال ارائه خدماتشان، باعث می‌شود تا عده زیادی به سمت خرید سیم‌کار‌ت‌های 4G بپردازند. وی با اشاره به نسل پنجم سیم‌کارت‌ها نیز می‌گوید: «به عرضه آنها در طول یکی دو سال آینده در ایران امیدوار نیستم و هنوز اظهار نظر برای استقبال و فعالیت این سیم‌کارت‌ها در ایران بسیار زود است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی