ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نخستین داروی مجهز به حسگرهای دیجیتالی مجوز غذا و داروی آمریکا را دریافت کرد

به تازگی اولین داروی قابل ردیابی به نام «Abilify MyCite» ، توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز دریافت کرده که با مصرف آن می توان از زمان جذب شدنش در بدن آگاهی یافت. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

به تازگی اولین داروی قابل ردیابی به نام «Abilify MyCite» ، توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز دریافت کرده که با مصرف آن می توان از زمان جذب شدنش در بدن آگاهی یافت. این دارو که توسط شرکت تولید کننده داروی «Otksuka» تولید شده، با استفاده از حسگر های ویژه امکان رصد وضعیتش را فراهم می آورد.

داروی جدید اطلاعات جذب شدن توسط بدن را به دیوایس پوشیدنی ارسال می کند

حسگر های دارو اطلاعات مورد نیاز را به یک دیوایس پوشیدنی ارسال می کنند و سپس این اطلاعات برای نمایش، به تلفن هوشمند ارسال می شوند. بدین ترتیب کاربر به واسطه یک اپ ویژه از زمان جذب دارو مطلع می گردد. همچنین به واسطه سنسور ها، پزشکان می توانند از اطلاعات مرتبط با جذب دارو، به صورت آنلاین آگاهی یابند.

لازم به ذکر است که سنسورهایی که در داروی مذکور به کار رفته، برای اولین بار در سال 2012 میلادی از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز دریافت کرده بودند. گفتنی است داروی مذکور برای درمان بیماری شیزوفرنی، اختلال دو قطبی و نیز به عنوان درمان جانبی برای بیماری افسردگی بزرگسالان به کار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی