ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیشی گرفتن چین از آمریکا در لیست 500 ابر کامپیوتر برتر دنیا

در سال های اخیر چین نسبت به سایر کشورهای دنیا به برتری چشمگیری در زمینه قدرت ابر کامپیوترها، دست یافته و حالا در این زمینه آمریکا را نیز پشت سر گذاشته. بدین ترتیب اکنون چین ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

در سال های اخیر چین نسبت به سایر کشورهای دنیا به برتری چشمگیری در زمینه قدرت ابر کامپیوترها، دست یافته و حالا در این زمینه آمریکا را نیز پشت سر گذاشته. بدین ترتیب اکنون چین رتبه اول و آمریکا رتبه دوم را در این زمینه در اختیار دارند.
حالا چین تعداد 202 عدد از 500 ابر کامپیوتر برتر دنیا را به خود اختصاص داده. از سوی دیگر آمریکا که قبلاً 169 عدد را به خود تخصیص داده بود، حالا تنها 144 عدد از برترین ها را در اختیار دارد.

نمودار، قدرت 500 ابر کامپیوتر برتر دنیا در سال های اخیر را با دایره های نارنجی نشان داده. مثلث های قهوه ای نمایانگر سرعت سریعترین ابر کامپیوتر در زمان خود و مربع های زرد کند ترین ابر کامپیوتر در لیست 500 عدد برتر هستند.

همان طور که در نمودار مشخص است، سریعترین ابر کامپیوتر سال 2008 سرعتی کندتر از پانصدمین ابر کامپیوتر سریع دنیا در سال 2017 دارد.

گفتنی است ابر کامپیوتر ها برای پردازش اطلاعات مرتبط با پیش بینی آب و هوا، آیرودینامیک پهپادها، شبیه سازی انفجار های حاصل از سلاح های هسته ای و ... به کار می روند.

لازم به ذکر است که دو ابر کامپیوتر برتر جهان، «Sunway TaihuLight» و «Tianhe-2» نیز متعلق به چین هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • D D
    D D | ۲۳ آبان ۱۳۹۶

    چین از همه لحاظ از آمریکا جلو هست. از نانو گرفته تا اقتصاد.

    • GTA
      GTA | ۲۳ آبان ۱۳۹۶

      به نظر من چینی ها یه سری کارگر ساده هستن که خیلی دلشون می خواد ترین باشن. بدون توجه به روح کار و بدون توجه به نیازشون. مثلا بزرگ ترین، قوی ترین، سریع ترین، گاهی حتی احمق ترین :D

    • آریا
      آریا | ۲۴ آبان ۱۳۹۶

      این آمار رو از کجا آوردی؟

مطالب پیشنهادی