ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فایرفاکس کوانتوم منتشر شد؛ سریع ترین مرورگر موزیلا تا به امروز

بالاخره انتظارات به پایان رسید و موزیلا مرورگر جدید خود موسوم به فایرفاکس کوانتوم را از فاز بتا خارج و برای عموم کاربران منتشر کرد. موزیلا ادعا می کند که فایرفاکس کوانتوم نسبت به فایرفاکس ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | ۲۰:۵۲

بالاخره انتظارات به پایان رسید و موزیلا مرورگر جدید خود موسوم به فایرفاکس کوانتوم را از فاز بتا خارج و برای عموم کاربران منتشر کرد. موزیلا ادعا می کند که فایرفاکس کوانتوم نسبت به فایرفاکس قدیمی دو برابر سرعت بیشتری دارد و با این حساب سریع ترین مرورگری است که تا حالا برای مشتریان خود منتشر کرده است.

نسخه جدید فایرفاکس رابط کاربری بسیار ساده اما شکیلی دارد که در آن امکان شخصی سازی تولبار را هم دارید. همچنین فایرفاکس کوانتوم در تست های سرعت موفق شده که رقیب قدرتمندش گوگل کروم را نیز پشت سر بگذارد. ضمنا در آن می توانید به حالت شب و دیگر قابلیت های سنتی فایرفاکس از طریق افزونه های رایگان دسترسی پیدا کنید.

اما بزرگترین برگ برنده فایرفاکس کوانتوم نسبت به کروم، مصرف کمتر رم در آن به حساب می آید؛ موضوعی که همیشه در مرورگر گوگل مورد انتقاد شدید کاربران بوده است. با تست های انجام گرفته مشخص شده که فایرفاکس کوانتوم در باز کردن تب های متعدد مصرف رم به مراتب کمتری نسبت به گوگل کروم را به نمایش می گذارد.

جالب است بدانید که فایرفاکس کوانتوم در عین رقابت با کروم از گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود استفاده می کند. این در حالیست که طی سال های اخیر، معمولا یاهو جستجوگر پیش فرض فایرفاکس بوده و گوگل و بینگ همیشه به عنوان گزینه های جایگزین در آن مطرح بوده اند.

اما در کنار قابلیت هایی که گفتیم، از دیگر خصوصیات خوب فایرفاکس کوانتوم می توان به حالت مرور مخفی آن اشاره کرد که نه تنها تاریخچه مرور وبسایت ها را در خود ذخیره نمی کند بلکه به طور پیش فرض ترکرهای تبلیغاتی را مسدود کرده و شما را از ردیابی شدن توسط آن ها محافظت می نماید.

ضمنا به لطف تصاحب Pocket توسط موزیلا، در فایرفاکس کوانتوم می توانید به بعضی امکانات این اپ (از جمله پیشنهادهای پاکت) در کنار میان برهای سایت های مورد علاقه تان دسترسی داشته باشید.

در انتها بد نیست بدانید که پروژه توسعه فایرفاکس کوانتوم یک پروژه داوطلبانه بود که بیش از 700 برنامه نویس در آن شرکت کردند و موفق شدند که در طول یک سال، آن را به اتمام برسانند.

اگر شما هم مشتاق استفاده از سریع ترین مرورگر موزیلا تا به امروز هستید، همین حالا می توانید فایرفاکس کوانتوم را برای پلتفرم های لینوکس، مک و ویندوز از وبسایت موزیلا دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۷ شهریور ۱۳۹۷

    از زمانی ک یادمه با دایال اپ و ویندوز اکسپی وصل به نصب میشدم تا همین امروز دارم از فایرفاکس استفاده میکنم اعتیاد خاصی دارم سمت کروم و اپرا رفتم ولی هیچی فایر نشده

  • Alireza Ahmadi
    Alireza Ahmadi | ۲۶ آبان ۱۳۹۶

    خیلی خوب شده دیگه کروم رو کنار گذاشتم

  • محمد
    محمد | ۲۴ آبان ۱۳۹۶

    من chrome ترجیح میدم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی