ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست A11X اپل احتمالا به پردازنده هشت هسته ای مجهز می شود

ماه سپتامبر گذشته بود که اپل در کنار آیفون 10 و خانواده آیفون 8، از چیپست جدید و قدرتمند A11 Bionic رونمایی کرد. این کمپانی معمولاً یک ورژن به روزرسانی شده از چیپست هایش را ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

ماه سپتامبر گذشته بود که اپل در کنار آیفون 10 و خانواده آیفون 8، از چیپست جدید و قدرتمند A11 Bionic رونمایی کرد. این کمپانی معمولاً یک ورژن به روزرسانی شده از چیپست هایش را برای آیپدهای جدید هم توسعه می دهد و به همین خاطر، انتظار می رود آیپدهای فصل بهار به A11X مجهز باشند.

بنابه گفته منابع نزدیک به اپل، A11X نخستین چیپست اپل خواهد بود که از پردازنده هشت هسته ای بهره می برد و با استفاده از فرآیند 7 نانومتری کمپانی TSMC تولید می شود.

به نظر می رسد این پردازنده هشت هسته ای، به سه هسته قدرتمند Monsoon مجهز شده و از پنج هسته Mistral دیگر بهره می برد که از نظر مصرف انرژی بهینه هستند. گفته می شود چیپست مورد اشاره در سه ماهه نخست سال آتی میلادی برای عرضه آماده خواهد بود و درست در زمان مقرر برای عرضه سری 2018 آیپد پرو به دست اپل می رسد.

کمپانی تایوانی TSMC طی سال های اخیر، مسئولیت ساخت سیستم های بر چیپ اپل را برعهده داشته و همین ارتباط نزدیک میان دو کمپانی، باعث شده تا TSMC توسعه چیپ A11X را هم عهده دار باشد. گفتنی است که چیپست A11X، قرار است راه را برای چیپست 7 نانومتری A12 هموار کند که آن نیز در ماه سپتامبر 2018 از راه می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی