ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتصاب مدیرعامل جدید پست می‌تواند رونقی به استارتاپ‌ها بدهد؟

«محمدجواد آذری جهرمی» در روز دوشنبه هفته جاری طی حکمی «حسین نعمتی» را به عنوان معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ملی پست ایران منصوب کرد. تاکید مدیرعامل سابق پست بر الزام ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

«محمدجواد آذری جهرمی» در روز دوشنبه هفته جاری طی حکمی «حسین نعمتی» را به عنوان معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ملی پست ایران منصوب کرد. تاکید مدیرعامل سابق پست بر الزام قانونی شدن فعالیت با اخذ مجوز از وزارت پست، نگرانی استارتاپ‌های مختلفی که در این حوزه فعالیت می‌کردند را برانگیخته بود اما حالا باید دید مدیرعامل جدید چه تهمیداتی در این زمینه انتخاب خواهد کرد.

حسین نعمتی به مدت دو سال مدیرعامل پست شد

بر اساس حکم وزیر ارتباطات، «حسین نعمتی» نظر به شایستگی و تجارب ارزشمندش در امور مدیریتی و پستی، به مدت ۲ سال به سمت معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. «حسین مهری» مدیر قبلی پست در آخرین گفتگوی خود ضمن اشاره به فعالیت غیرقانونی پیک‌های آنلاین تاکید داشت که به زودی و با ورود اپراتورهای خصوصی پست (که احتمال می‌رود «پیک بادپا» باشد)، تمامی فعالیت‌های این سامانه‌ها تحت نظر سازمان پست قرار می‌گیرد.

لوگوی «پست من»، اپلیکیشن خدمات پیک موتوری سازمان ملی پست

این صحبت ها در حالی مطرح شد که سازمان ملی پست به کمک یک شرکت خصوصی، یک اپلیکیشن مجزا برای خدمات پیک موتوری با نام «پست‌من» تاسیس کرده بود که هم به حمل‌ونقل کالا و هم مسافر می‌پردازد و به گفته مدیرعامل سابق پست، تنها شرکت با مجوز فعالیت قانونی در این حوزه خواهد بود. مهری معتقد بود که در حال حاضر نظارتی بر  فعالیت پیک‌های آنلاین در سطح شهر وجود ندارد و امکان حمل‌ونقل وسایل ممنوع از جمله مواد مخدر و مشروبات الکلی وجود دارد که باعث نگرانی‌هایی شده است.

برنامه‌های آینده مدیرعامل جدید بزودی اعلام خواهد شد

حال با انتصاب «حسین نعمتی» به عنوان مدیر جدید پست، هنوز اطلاعات درستی از برنامه‌های آینده این سازمان مشخص نیست. اما «محمد‌‌حسین ترابی» مدیر روابط عمومی پست، درباره برنامه‌های آینده مدیر جدید به دیجیاتو ‌می‌گوید که بزودی نشستی خبری در راستای رویکردها و برنامه‌های آینده این نهاد برگزار خواهد شد. طی این جلسات رابطه سازمان پست با استارتاپ‌های این حوزه روشن خواهد شد.

مسئول روابط عمومی «الوپیک» در خصوص امیدواری این شرکت درباره انتصاب مدیرعامل جدید پست به دیجیاتو می‌گوید که این اتفاق می‌تواند خبری امیدبخش برای فعلان این بخش باشد. هرچه رقابت عادلانه‌تر باشد مشتریان از آن سود خواهند برد. او صحبت های مدیرعامل اسبق پست درباره قانونی نبودن فعالیت این اپ را نقض نمود و به دیجایتو می‌گوید:

«در این مورد، آقای نایبی مدیر عامل الوپیک شخصاً پیگر بوده‌اند چرا که ما از اتحادیه پیک موتوری و وانت بار مجوز رسمی فعالیت گرفته‌ایم، همچنین همکاری نزدیکی بین ما و پلیس فتا وجود دارد. در واقع از طرف خود این سازمان افرادی در کنار کارمندان ما کار می‌کنند که مسئولیت رسیدگی به موارد مشکوک و غیرقانونی را در زمینه حمل و نقل بار دارند.»

اینکه انتصاب مدیر عامل جدید و تغییر نوع تفکر درباره این استارتاپ‌ها چه تاثیری می‌تواند بر فعالیت این کسب‌وکار‌ها بگذارد، خود مبحثی است که مطمئناً بعد از اطلاع از تصمیمات قابل بررسی خواهد بود. اما در حال حاضر صرف انتخاب فردی جوان‌تر و آشنا به مسائل استارتاپی، خود می‌تواند نویدبخش آینده‌ی روشن‌تری برای این فعالان باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • رضا آرین
    رضا آرین | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

    به به ،برادر آقای نعمتی نماینده مجلس و دست راست لاریجانی هم رفت بالا بالاها. ژن خوب و سفره انقلاب چه ها که نمیکنه

    • ykh
      ykh | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

      ایشون برادر بهروز نعمتی نماینده تهرانه مگه؟

  • ami_ald
    ami_ald | ۲۴ آبان ۱۳۹۶

    فکر کردم اعتصاب کرده?

مطالب پیشنهادی