ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Wi-Fi Talkie؛ یک پیام رسان خوب آفلاین برای شرایط بحرانی

معمولا یکی از اولین پیامدهای حوادثی مثل سیل و طوفان و زلزله این است که راه های ارتباطی محدود یا به طور کامل قطع می شوند. اگر اخبار چند روز گذشته را دنبال کرده باشید، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

معمولا یکی از اولین پیامدهای حوادثی مثل سیل و طوفان و زلزله این است که راه های ارتباطی محدود یا به طور کامل قطع می شوند. اگر اخبار چند روز گذشته را دنبال کرده باشید، حتما می دانید که این مشکل در حادثه تلخ زلزله کرمانشاه هم پیش آمد و برای ساعاتی ایجاد ارتباط میان نیروهای امدادی و مردم را با اختلال مواجه کرد.

اما در شرایط این چنینی که نه از تلفن می توان استفاده کرد و نه اینترنت، خوشبختانه روش های دیگری هم هستند که بتوانند امکان ارتباط با دیگران را برایتان فراهم کنند. حتما می دانید که تلفن های هوشمند می توانند از طریق وای فای یا بلوتوث مستقیما به هم وصل شده و درست مثل یک بی سیم پیام ها را بین یکدیگر انتقال بدهند.

اپلیکیشن Wi-Fi Talkie دقیقا برای همین منظور طراحی شده؛ یک پیام رسان آفلاین اندرویدی که در نبود اینترنت هم بتوانید با افرادی که در شعاع 150 متری تان هستند مکالمه صوتی داشته باشید و به هم پیام متنی بفرستید.

تنها چیزی که Wi-Fi Talkie برای ایجاد ارتباط بین دو دستگاه نیاز دارد ساخت یک هات اسپات وای فای است. برای این کار کافیست بعد از ورود به اپ روی گزینه Create portable Wi-Fi Hotspot اشاره کرده و وای فای را روشن کنید تا اپلیکیشن از موبایل شما یک هات اسپات بسازد.

با این کار هر کسی که در شعاع 150 متری این اپ را در موبایل خود داشته باشد می تواند هات اسپات شما را پیدا کرده و به شما پیام بفرستد. ضمنا بر عکس همین کار را هم می توانید انجام بدهید، یعنی در عوض آنکه خودتان هات اسپات بسازید با گزینه جستجو به دنبال هات اسپات دیگران بگردید.

بعد از ایجاد ارتباط، Wi-Fi Talkie به یک پیام رسان تمام عیار تبدیل می شود که هم می توانید با مخاطب خود چت کنید و هم مکالمه صوتی داشته باشید. خوشبختانه Wi-Fi Talkie هیچ محدودیت زمانی برای مکالمات صوتی نداشته و تمام صداها در آن با کیفیت بسیار خوب و بدون قطعی منتقل می شوند؛ خصوصیت خوبی که می تواند در شرایط بحرانی فوق العاده مفید و کارآمد ظاهر شود.

به جز مواردی که گفتیم، Wi-Fi Talkie امکان چت گروهی را هم به شما داده که می توانید در آن ها انواع فایل (عکس، ویدیو، سند و ...) را هم به اشتراک بگذارید. ضمنا چت خصوصی هم یک قابلیت خوب دیگر است که می تواند برای داشتن ارتباطی امن کاربرد داشته باشد.

البته باید بدانید که Wi-Fi Talkie در اصل برای شرایط بحرانی طراحی نشده و می تواند در موقعیت هایی دیگری که آنتن ندارید یا می خواهید که در یک محیط بسته و بدون نیاز به اینترنت با کسی گفتگو کنید هم به کارتان بیاید.

اما شکی نیست که اپلیکیشنی مثل Wi-Fi Talkie و نمونه های مشابهش ارزش واقعی خود را در موقعیت بحرانی و شرایط اضطراری به نمایش می گذارند. با این حساب شاید تصمیم بدی نباشد که چنین اپلیکیشن هایی را در موبایل تان نصب کنید تا برای مواجهه با حوادث آمادگی بیشتری داشته باشید.

دانلود از گوگل پلی 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • عادل حقیقی
    عادل حقیقی | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

    مثلا بری کوه با خانواده بعد بخوای با طرف که دوتا چادر اون طرف تر خوابیده چت کنی بکارت میاد

  • sd
    sd | ۲۴ آبان ۱۳۹۶

    تو فاصله صد متری ک با یه سوت زدنم یارو میبینه ‌

    • muhammadreza
      muhammadreza | ۲۴ آبان ۱۳۹۶

      ترکوندیش پسر

  • فرد
    فرد | ۲۴ آبان ۱۳۹۶

    عالیه دمتون گرم

مطالب پیشنهادی