ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرباس یک قدم به تولید خودروی پرنده الکتریکی Vahana نزدیک تر شد

حدود یک سال پیش در دیجیاتو خواندید که ایرباس از پروژه خودروی پرنده «واهانا» (Vahana) رونمایی کرد. حالا به نظر می رسد این خودرو یک قدم به تولید نزدیک تر شده است. به تازگی ایرباس ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰

حدود یک سال پیش در دیجیاتو خواندید که ایرباس از پروژه خودروی پرنده «واهانا» (Vahana) رونمایی کرد. حالا به نظر می رسد این خودرو یک قدم به تولید نزدیک تر شده است.

به تازگی ایرباس تصاویری از دو دستگاه خودروی در حال ساخت واهانا را منتشر کرده که نشان می دهند این دو پرنده به مراحل انتهایی ساخت نزدیک شده اند. در این راستا این کمپانی اروپایی اعلام کرده تا قبل از انتهای سال جاری میلادی، واهانا را آزمایش خواهد کرد.

بدین منظور این دو دستگاه خودروی پرنده مذکور، از محل ساخت خود در کالیفرنیای آمریکا به یک مرکز هوایی در شهر پِندِلتون در ایالت اورگن منتقل شده اند.

ایر باس اعلام کرده قصد دارد ناوگانی از پرنده های خودکار الکتریکی را بسازد. این پرنده ها قرار است از چندین موتور بهره برند. همچنین می توانند از سقف یک ساختمان پرواز کرده و در سقف ساختمان دیگری فرود آیند. این قابلیت، امکان استفاده از آنها در شهرهای با تراکم بالای سازه ها را فراهم می آورد.

گفتنی است واهانا می تواند به لطف موتور های قابل چرخش به صورت عمودی از زمین برخواسته و فرود آید. همچنین قابلیت حمل یک سرنشین را دارد. بر اساس اعلام کمپانی ایر باس، انتظار می رود واهانا تا سال 2020 آماده تولید باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی