ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت آمریکا ادعای نقض حقوق یک پتنت از سوی اپل را بررسی می کند

ماه گذشته بود که یک کمپانی فعال در حوزه نرم افزار به نام Aqua Connect و یکی از زیرمجموعه های آن، اپل را به نقض حقوق پتنت خود محکوم کردند. حالا کمیسیون مبادلات بین المللی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

ماه گذشته بود که یک کمپانی فعال در حوزه نرم افزار به نام Aqua Connect و یکی از زیرمجموعه های آن، اپل را به نقض حقوق پتنت خود محکوم کردند. حالا کمیسیون مبادلات بین المللی ایالات متحده که یکی از رگولاتوری های فدرال این کشور به حساب می آید، مشغول بررسی موضوع است و در صورتی که اثبات شود محصولات اپل پتنتی را نقض کرده اند، کمیسیون مورد اشاره این قدرت را دارد تا واردات آنها را متوقف کند.

کمپانی Aqua Connect، تکنولوژی AirPlay اپل را هدف حمله خود قرار داده است؛ قابلیتی که امکان استریم صوت و تصویر را روی دیوایس های مختلف اپل فراهم می سازد. Aqua Connect نرم افزاری را می فروشد که دسترسی از راه دور به مک را مهیا می کند و به همین خاطر مدعی شده که اپل بعد از قطع همکاری خود با این شرکت در سال 2011، بدون خرید لایسنس به استفاده از تکنولوژی آنها پرداخته.

Aqua Connect می گوید که پیشتر «همکاری نزدیکی» با اپل در زمینه توسعه و فروش داشته اما این همکاری «بدون ارائه هیچ توضیحی» در اوایل سال 2011 متوقف شده است. ماه ها بعد، اپل سیستم عامل Lion خود را منتشر کرد که از ابزار داخلی به اشتراک گذاری تصویر بهره می برد. Aqua Connect می گوید آن قابلیت بر مبنای مالکیت معنوی اش توسعه یافته است.

کمپانی مورد اشاره برخی از ابزارهای دیگری اپل را نیز ناقض پتنت های خود می داند که از جمله آنها می توان به گزینه اسکرین میرور در AirPlay اشاره کرد. از آن جایی که این شکایت، پلتفرم اپل را در ابعاد گسترده تحت تاثیر قرار می دهد، کمیسیون مبادلات بین المللی آمریکا به بررسی محصولاتی نظیر کامپیوترهای مک، آیفون ها، آیپدها، آیپادها و اپل تی وی ها خواهد پرداخت.

در نهایت گفتنی است که اپل به عنوان یکی از ثروتمندترین و تاثیرگذارترین کمپانی های تکنولوژی، به شکایت نامه های مربوط به نقض پتنت عادت دارد و در اکثر مواقع، خطری جدی این کمپانی را تهدید نمی کند. با این حال، باید منتظر ماند و دید که تکلیف پرونده Aqua Connect چه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • brzum
    brzum | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

    اپل که شکایت می‌کردی همه عمر
    دیدی که چطور شکایت اپل گرفت ؟
    حکیم عمر خیار ? ? ?

    • jamalifar
      jamalifar | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

      نِمَک ??

مطالب پیشنهادی