ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پروژه جدید آئودی برای تولید گازوییل از آب و دی اکسید کربن

آئودی به تازگی در حال کار بر روی کانسپت جدیدی است که واسطه آن حجم کنترل شده ای از آب که توانایی تولید نیروی برق را دارد در دورن موتور های گازوئیلی راه پیدا می ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

آئودی به تازگی در حال کار بر روی کانسپت جدیدی است که واسطه آن حجم کنترل شده ای از آب که توانایی تولید نیروی برق را دارد در دورن موتور های گازوئیلی راه پیدا می کند.

موتوهای دیزلی که با نام موتورهای گازوئیلی نیز شناخته می شوند نوعی از موتور های درون سوز هستند که بدون نیاز به جرقه الکتریکی می توانند مخلوط هوا و سوخت را شعله ور کرده و انرژی لازم برای حرکت خودرو را تولید کنند.

آئودی قصد دارد که در طی این پروژه که با نام e-diesel شناخته می شود آب را به عنوان یک سوخت پاک موتورهای دیزلی مورد استفاده قرار دهد.

علاوه بر آئودی شرکت های Ineratec GmbH و Energiedienst Holding AG که هر دو نیز در زمینه تولید برق و استفاده از انرژی های تجدید پذیر فعال اند نیز در این پروژه همکاری می کنند.

در طی این پروژه یک کارخانه جدید در شهر لوفانبورگ که واقع در ایالت ارگو در کشور سوئیس است ساخته شده و سوخت پاک جدیدی با نام e-diesel را از طریق انرژی ها تجدید پذیر راهی بازار خواهد کرد.


طبق این برنامه علاوه بر تزریق سالانه 400 هزار لیتر از این سوخت به بازار، سوخت های دوست دار محیط زیست دیگری نیز مثل e-gas و e-petrol تولید شده و روانه بازار خواهند شد.

رینر منگولد، مدیر بخش توسعه محصولات پایدار در آئودی در این باره می گوید که به لطف فناوری‌ های جدیدی که ما در اختیار داریم تولید سوخت سالم و پاک از انرژی های تجدیدپذیر در واحد های تولیدی کوچک با صرفه اقتصادی بیشتر امکان پذیر شده است.

امکانات جدید به ما این فرصت را می دهند که بین بخش های مختلف اتصال برقرار کنیم. به عبارت دیگر امکان ترکیب و ادغام امکانات مربوط به انرژی، گرما و تحرک در حوزه های یکدیگر فراهم شده و به این ترتیب استفاده از انرژی های تجدید پذیر نسبت به گذشته به راحتی میسر می شود.

از اگزوز تمامی خودرو هایی که از سوخت جدیدe-diesel استفاده کنند دیگر کربن دی اکسید خارج نشده و این سوخت به صورت بالقوه کربن دی اکسید تولید نمی کند. به صورت کلی e-dieselنتیجه تبدیل انرژی حاصل از آب به سوخت مصنوعی است.

در واقع برای تولید این سوخت یک سری معادلات و تغییرات شیمیایی اعمال می شود. با استفاده از روش الکترولیز درون نیروگاه های برقی، هیدروژن و اکسیژن موجود در آب جداشده و سپس هیدروژن با استفاده از یک تکنولوژی میکروپراسسور با کربن دی اکسید واکنش نشان می دهد. کربن دی اکسیدی که تنها در همین مرحله مورد استفاده قرار می گیرد می تواند از جو زمین یا سایر منابع تولید کننده کربن حاصل شود.

پس از واکنش هیدروژن و کربن دی اکسید، ترکیبات هیدروژن زنجیره خاصی را تشکیل می دهند که این موارد پس از جداسازی به سوخت e-diesel و واکس های پایدار تبدیل می شوند.

این واکس ها در صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. آئودی قصد دارد که در اوایل سال آینده این پروژه را به مرحله بهره برداری رسانده و از محصولات آن استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • H@med
    H@med | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

    زبان عاجزه از گفتن تکنولوژی های آئودی

مطالب پیشنهادی