ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باتری حالت جامد خودرو Fisker
تکنولوژی

کمپانی Fisker می خواهد باتری جامد خودرو با زمان شارژ یک دقیقه ای تولید کند

کمپانی «Fisker» دومین استارت آپی است که «هنریک فیسکر» (Fisker) راه اندازی کرده و تمرکز آن روی تولید خودروهای برقی با برد زیاد قرار دارد. این شرکت به تازگی پتنتی را برای نوع جدیدی از ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

کمپانی «Fisker» دومین استارت آپی است که «هنریک فیسکر» (Fisker) راه اندازی کرده و تمرکز آن روی تولید خودروهای برقی با برد زیاد قرار دارد. این شرکت به تازگی پتنتی را برای نوع جدیدی از باتری حالت جامد به ثبت رسانده که می تواند در حدود یک دقیقه به شارژ کامل برسد.

طبق برنامه باتری های مذکور تا سال 2023 روانه بازار می شوند و بدین ترتیب مفهومی به عنوان برد مسافتی به ازای هر بار شارژ تا حدود زیادی کمرنگ خواهد شد.

ظرفیت این باتری ۲.۵ برابر بیشتر از نمونه های موجود خواهد بود

ذخیره ساز انرژی جدید Fisker ظرفیت ۲.۵ برابری را نسبت به باتری های فعلی به کار رفته در خودروهای برقی دارا خواهد بود. همین پیشرفت یعنی طی مسافت ۵۰۰ مایل (۸۰۵ کیلومتر) با هر بار شارژ. پس از آن هم تنها به حدود یک دقیقه زمان نیاز خواهید داشت تا دوباره شارژ آن را به ۱۰۰ درصد برسد.

کمپانی تحت مدیریت فیسکر اولین شرکتی نیست که مدعی شده باتری های حالت جامد نسبت به نوع لیتیوم-یون معمول از عملکرد بسیار بهتری برخوردار خواهند بود، اما تا امروز هیچ کدام از این مدعیان موفق به تولید انبوه آن نشده اند. کمپانی هایی مانند Dyson و تویوتا نیز در حال کار روی پروژه های مشابهی هستند.

همان طور که از نام این تکنولوژی می توان حدس زد، در باتری های حالت جامد به جای الکترولیت مایع یا ژلاتینی، از الکترولیتی کاملاً جدید استفاده می شود که علاوه بر جامد بودن، کارایی باتری را افزایش داده و ضمناً اشتعال پذیر نیز نخواهد بود. با این حال همان طور که گفته شد هنوز هیچ شرکتی نتوانسته این محصول را به صورت انبوه برای خودروها به تولید برساند.

گرچه اولین خودروی تولیدی کمپانی Fisker (که قرار است با نام EMotion روانه بازار شود) دارای یک باتری حالت جامد نیست، اما بنا بر ادعای سازنده می تواند با هر بار شارژ مسافت ۴۰۰ مایل (حدود ۶۲۵ کیلومتر) را بپیماید. این رقم در مقایسه با عملکرد رقبایی چون تسلا کاملاً چشمگیر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی