ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنچمارکی تازه از لپ تاپ های مایکروسافت و عملکرد ضعیف ویندوز روی پردازنده کوالکام

طی هفته های آتی، مایکروسافت قرار است از لپ تاپ های مبتنی بر ویندوز 10 جدیدی رونمایی کند که از اسنپدراگون 835 کوالکام به عنوان پردازنده بهره می برند. متاسفانه بنابر یک تست بنچمارک اولیه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

طی هفته های آتی، مایکروسافت قرار است از لپ تاپ های مبتنی بر ویندوز 10 جدیدی رونمایی کند که از اسنپدراگون 835 کوالکام به عنوان پردازنده بهره می برند. متاسفانه بنابر یک تست بنچمارک اولیه که در فضای مجازی منتشر شده، عملکرد این لپ تاپ ها به هیچ وجه با انتظارات برابری نمی کند. مایکروسافت و کوالکام هر دو گفته اند که این پردازنده، عمر باتری چند روزه را به ارمغان می آورد و تاثیری منفی بر پرفورمنس نمی گذارد، اما بنچمارک اخیر خلاف این ادعا را ثابت می کند.

مقایسه ای در Geekbench میان پردازنده کوالکام تحت عنوان CLS و یک پردازنده اینتل Core i3 نشان می دهد که CLS در تست تک هسته ای به امتیاز 1202 دست می یابد و Core i3 به امتیاز به مراتب بالاتر 3692. وقتی نوبت به تست چند هسته ای می رسد، i3 یک بار دیگر رقیب خود را با خاک یکسان می کند و در قیاس با امتیاز 4068 پردازنده کوالکام، امتیاز 11860 را به دست می آورد.

عملکرد اسنپدراگون حتی در قیاس با دیوایس های اندرویدی که به پردازنده 835 مجهز شده اند هم ناامید کننده است که معمولاً امتیاز حدودی 2200 را در تست تک هسته ای و امتیاز 7700 را در امتیاز چند هسته ای به ثبت می رسانند.

البته احتمال دارد که مایکروسافت خیلی ساده نیازمند بهینه سازی سخت افزار خود پیش از عرضه آن به بازار باشد. این تست ها به دو هفته پیش تعلق دارند و با توجه به اینکه لپ تاپ های مایکروسافت هنوز رسماً معرفی نشده اند، هنوز برای بهینه سازی هرچه بیشتر آنها فرصت هست. ضمناً باید این احتمال را داد که بنچمارک اخیر، بدون بهره گیری از شبیه ساز ARM انجام شده که می تواند اپلیکیشن ها را طی دفعه دوم، بسیار سریع تر از دفعه نخست اجرا کند.

با این حال باید برای بدترین سناریو هم آماده بود؛ این سناریو که ویندوز 10 عملکرد به مراتب ضعیف تری روی سخت افزار ARM دارد که به محدودیت های شبیه سازی و پیش نیازهای سیستم عامل مایکروسافت باز می گردد. اگر این تست ها صحت داشته باشند، تصور این موضوع که لپ تاپ های مایکروسافت باعث رشد اکوسیستم ویندوز شوند بسیار سخت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۶ آبان ۱۳۹۶

    من نمتونم به مایکروسافت اعتماد کنم
    اون از لومیا ۲۵۲۰
    اون از سرفیس ار تی

    خودم سرفیس پرو ۳ دارم و زود از شر لومیا ۲۵۲۰ خلاص شدم

    کسی که دستگاه ویندوز بگیره دستگاه قوی برای کارای اپ های دسکتاپی میگیره

    سرفیس پرو رو که مایکروسافت هم لپ تاپ هم تبلت میگفت

    مایکروسافت هنوز معنی تبلت رو نمیدونه

    تبلت بابد سبک و با ضخامت کم باشه
    رابط لمسی و ایکون ها باید درست باشن

    همین الان ایکون های سیستم عامل برای شرفیس پرو ۳ خیلی کوچیکن

    عکس ها و ایتم ها رو اگه تو حالت view رو بزرگترین حالتی که دارن بزاری بازم هیلی کوچیکه
    در صورتی که تو ویندوز ۸ و ۷ اینطور نبود

  • رضا حسنی
    رضا حسنی | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

    سلام

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی