ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تغییرات اقلیمی باعث سمی شدن آب می شود

محققان دانشگاه «میامی» هشدار داده اند که تغییرات اقلیمی ممکن است به افزایش پاتوژن های سمی موجود در آب منجر شود. این تیم تحقیقاتی با آنالیز نمونه های مختلف آب ثابت کرده اند که گرمایش زمین ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

محققان دانشگاه «میامی» هشدار داده اند که تغییرات اقلیمی ممکن است به افزایش پاتوژن های سمی موجود در آب منجر شود.

این تیم تحقیقاتی با آنالیز نمونه های مختلف آب ثابت کرده اند که گرمایش زمین به ورود مواد آلی اطراف دریاچه ها به آب منجر می شود که در نتیجه آن نفوذ اشعه ماوراء بنفش به آب کم شده و تعداد پاتوژن های کشنده افزایش می یابد.گفتنی است ورود مواد آلی به دریاچه ها «قهوه ای شدن آب» نام دارد و دانشمندان قبلا از افزایش میزان آن خبر داده بودند.

«کریگ ویلیامسون» از اعضای این تیم تحقیقاتی می گوید:

افزایش مواد محلول در آب نه تنها مانع پاکسازی آن توسط نور خورشید می شود بلکه کارایی تصفیه خانه ها را نیز کاهش می دهد.

محققان برای نشان دادن تاثیر منفی قهوه ای شدن دو نمونه مختلف آب را از کناره ها و مرکز دریاچه «Tahoe» کالیفرنیا آزمایش کرده اند.

نتایج به دست آمده نشان می دهد که «پتانسیل غیرفعال سازی نور خورشید» (SIP) در مرکز این دریاچه تقریبا 10 برابر کناره های آن است که تحت تاثیر فعالیت های انسانی قرار داشته و میزان ورود مواد محلول به آن نیز بالا است.علاوه بر این در یکی از دریاچه های شمال شرقی کالیفرنیا که در دهه های اخیر به شدت با معضل قهوه ای شدن مواجه بوده بین سال های 1994 تا 2015 میزان SIP به نصف کاهش یافته است.

شایان ذکر است که هر ساله 12 تا 19 میلیون نفر تنها در آمریکا بر اثر وجود پاتوژن های سمی در آب بیمار می شوند و کاهش نفوذ اشعه ماورا بنفش می تواند به معنای انفجار جمعیت این موجودات باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی