ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خودروی فرمول یک برای استفاده روزمره؛ ماحصل خلاقیت یک مکانیک بوسنیایی

شکی در این وجود ندارد که فرمول یک پیشرفته ترین و جذاب ترین مسابقات اتومبیلرانی برگزار شده بر روی کره خاکی است. این رشته ورزشی مهیج به دلیل بهره گیری از آخرین دستاوردهای صنعت خودرو، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

شکی در این وجود ندارد که فرمول یک پیشرفته ترین و جذاب ترین مسابقات اتومبیلرانی برگزار شده بر روی کره خاکی است. این رشته ورزشی مهیج به دلیل بهره گیری از آخرین دستاوردهای صنعت خودرو، چندین پله فراتر از سایر مسابقات موتوری قرار داشته و به نوعی در راس هرم ایستاده است. به همین جهت، فرمول یک و خودروهای حاضر در آن از محبوبیت بالایی در بین علاقه مندان اتومبیلرانی برخوردار هستند.

یکی از شیفتگان فرمول یک به نام میسو کوزمانویچ (Miso Kuzmanovic) که مکانیک خبره ای است، با صرف بیش از 1,000 ساعت وقت و 20,000 یورو هزینه در عرض دو سال توانسته خودرویی مشابه با نمونه های حاضر در رقابت های فرمول یک طراحی و تولید کند.

این خودرو برخلاف مدل های اصلی، مجوز تردد در خیابان ها و معابر عمومی را دارا بوده و آقای کوزمانویچ با آن به گشت و گذار در حومه زادگاه خود در سارایوو می پردازد. جالب اینکه خودروی مذبور دارای دو صندلی است و یک سرنشین دیگر می تواند پشت سر راننده بنشیند.

نیروی لازم برای به حرکت در آوردن این خودروی جالب از طریق یک موتور 100 اسب بخاری تامین می شود. اگر چه خروجی این موتور 2 لیتری قابل مقایسه با نمونه های اصلی F1 نیست، اما برای خودروی سبک وزن آقای کوزمانویچ کافی بوده و می تواند آن را به نهایت سرعت 190 کیلومتر در ساعت برساند.

آنطور که این مکانیک بوسنیایی گفته، سخت ترین مرحله ای که از ابتدا تا زمان رسیدن خودرو به سطح خیابان تجربه کرده، به کسب اسناد و مدارک لازم مربوط بوده است.

بنا بر اظهارات وی، مقامات محلی به علت غیر عادی بودن این خودرو درباره امنیت آن با تردیدهایی روبروه بوده اند که به هر ترتیب آقای کوزمانویچ پس از چند سال در نهایت موفق به اخذ مجوز شده است.

آقای کوزمانویچ افزوده که برنامه اش درباره ساخته خود هنوز تکمیل نشده و در ادامه پروژه های اسرارآمیز دیگری خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Erfan Moti
    Erfan Moti | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

    این چیه اسباب بازی درست کرده اصل خودرو فرمول یک قدرت و شتاب هست اونو که ازش بگیری این ظاهر عجیب غریب با قدرت موتور پراید روش به مفت نمیارزه

    • sd
      sd | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

      بازم خلاقیت ب خرج داده تو ک نظر میدی توانایی طراحی یه چراغ این ماشین رو هم نداری .فقط بلدین نظر منفی بدین .

مطالب پیشنهادی