ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا پلیس می تواند از اجساد برای گشودن قفل آیفون استفاده کند؟

فعالان حوزه امنیت و بیومتریک اخیراً این سوال برایشان مطرح شده که آیا پلیس فدرال آمریکا می توانست از جسد تیرانداز تگزاس برای گشودن قفل آیفون وی استفاده کند یا خیر. با این حال همانطور ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

فعالان حوزه امنیت و بیومتریک اخیراً این سوال برایشان مطرح شده که آیا پلیس فدرال آمریکا می توانست از جسد تیرانداز تگزاس برای گشودن قفل آیفون وی استفاده کند یا خیر. با این حال همانطور که در گزارش ها آمده، قابلیت «تشخیص حیات» سنسور Touch Id احتمالاً از چنین اتفاقی جلوگیری می کرده است. به بیان دیگر، سنسورهای اثر انگشت اپل از امواج RF برای تست لایه زیرین پوست استفاده می کنند و همچنین خازنی هستند که یعنی از بار الکتریکی بدن افراد زنده استفاده می کنند.

اگر تکنولوژی اثر انگشت به چنین قابلیتی مجهز باشد، به هیچ وجه امکان باز کردن قفل دستگاه را فراهم نمی کند؛ چه اثر انگشت واقعی یک شخص جان باخته باشد و چه یک مدل شبیه سازی شده از جنس پلاستیک یا سیلیکون. با این همه، کماکان اختلاف نظرهایی وجود دارد و یکی از وکلای گروه آزادی های مدنی دیجیتال Electronic Frontier Foundation می گوید که متوجه شده Touch ID با اجساد سازگاری دارد، اما Face ID آیفون X اینطور نیست چرا که از قابلیت «تشخیص توجه» بهره می برد.

یکی از محققان Phobos Group اضافه می کند که Touch ID قطعاً بعد از مرگ افراد هم قابل استفاده است، اما درباره Face ID شبهاتی وجود دارد؛ خصوصاً با در نظرگیری مثال مردی که ریش هایش را تراشید و تکنولوژی تشخیص چهره اپل دیگر قادر به شناسایی او نبود. در این بین، جان ویلی، مدیرعامل UnifyID می گوید که با تلاش کافی، هر دو سنسور Touch ID و Face ID قابل عبور هستند.

وی می گوید: «قطعاً عبور از سنسورهای بیومتریک بدون رضایت کاربر و حتی بدون نیاز به زنده بودن وی امکان پذیر است. این موضوع خصوصاً زمانی مصداق دارد که عامل بازدارنده، اثر انگشت یا چهره شخص باشد. یک راه برای مبارزه با این موضوع، استفاده از تشخیص حیات است اما حتی این قابلیت ها هم به راحتی دور زده می شوند.»

در مجموع هنوز مشخص نیست که آیا می توان از جسد افراد برای عبور از قفل آیفون های اپل استفاده کرد یا خیر. یک هفته پیش، در گزارشی خواندیم که پلیس فدرال آمریکا، طی فرصت 48 ساعته خود برای گشودن قفل دستگاه و پیش از اینکه Touch ID درخواست رمز عبور کند، با اپل ارتباطی برقرار نکرده و در واقع این کمپانی ساکن کوپرتینو بود که بعد از یک کنفرانس خبری، برای همکاری با FBI اعلام آمادگی کرد؛ اما دیگر دیر شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • عادل حقیقی
    عادل حقیقی | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

    فقط رمز اونم ۸۸۵۸

  • jamalifar
    jamalifar | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

    پس وِل معطلیم با این سنسورهاشون...

مطالب پیشنهادی