ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بایدو از ربات های خانگی و اسپیکر هوشمند رونمایی کرد

بایدو امروز برای اولین بار از دو ربات خانگی و یک اسپیکر هوشمند مجهز به DuerOS، فناوری رقیب کورتانای مایکروسافت و الکسای آمازون، رونمایی کرد. هر سه دستگاه که بخشی از خانواده Raven به حساب ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

بایدو امروز برای اولین بار از دو ربات خانگی و یک اسپیکر هوشمند مجهز به DuerOS، فناوری رقیب کورتانای مایکروسافت و الکسای آمازون، رونمایی کرد. هر سه دستگاه که بخشی از خانواده Raven به حساب می آیند، امروز در کنفرانس Baidu World در پکن معرفی شدند.

بیش از ۱۰۰ وسیله خانگی و ابزار مثل تلفن هوشمند، تلویزیون، یخچال و حتی ماشین لباسشویی از DuerOS بهره می برند اما سری Raven اولین محصولاتی هستند که برای به کارگیری سرویس هوش مصنوعی آن ساخته شده اند.

اسپیکر هوشمند H از ماه آینده و با قیمت ۲۵۶ دلار برای فروش به بازار ارائه می شود. این اسپیکر توسط Raven Tech و Teenage Engineering طراحی شده و یک کنترلر با نمایشگر LED لمسی دارد که می توان آن را از پایه دستگاه جدا کرد و در محدوده وای فای با فرامین صوتی از آن استفاده کرد.

کنترلر H نیز می تواند محصولات سری Raven و دیگر وسایل خانگی هوشمند را کنترل کند.

هوش مصنوعی سخنگوی  DuerOS می تواند کارهایی که دیگر دستیارهای هوشمند مثل الکسا و گوگل اسیستنت انجام دهد مثل جستجوی وب، انتقال وجه، پخش موسیقی، کنترل وسایل خانگی هوشمند و... را پیگری کرده و به انجام رساند.

ربات Raven R یک بازوی رباتیک مجهز به نمایشگر LED است و می تواند موقع پخش موسیقی همراه با ریتم برقصد و در مواقع لزوم با ایجاد حالاتی، احساسات خود را نشان دهد.

سومین دستگاه که Raven Q نام دارد دارای قدرت پردازش زبان است و می تواند از محیط اطراف خود یک مدل سه بعدی تهیه کند. هنوز در مورد قیمت و زمان عرضه Raven R و Raven Q حرفی به میان نیامده است.

DuerOS از ماه جولای در دسترس کسب و کارها و توسعه دهندگان قرار گرفت و سال ها است که توسط بسیاری از لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

بایدو در ماه فوریه یک استارتاپ کوچک با نام Raven Tech را خریداری کرد و حالا محصولات تولیدی آن، با نام Raven قرار است عرضه شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی