ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل های آلوده به ویروس در اندروید
تکنولوژی

نوکیا: تعداد موبایل های اندرویدی آلوده به ویروس در حال افزایش است

در حالی که طی ماه های گذشته باج افزاری چون WannaCry در حوزه رایانه های رومیزی حسابی سر و صدا به پا کرده بود، واحد امنیت اطلاعات نوکیا در جدیدترین گزارش خود افشا کرده که ویروس ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

در حالی که طی ماه های گذشته باج افزاری چون WannaCry در حوزه رایانه های رومیزی حسابی سر و صدا به پا کرده بود، واحد امنیت اطلاعات نوکیا در جدیدترین گزارش خود افشا کرده که ویروس ها در میان موبایل های اندرویدی نیز در حال گسترش هستند.

البته نوکیا در عین حال تلاش های گوگل و میزان تمهیدات امنیتی سرویس گوگل پلی را نیز می ستاید. بر اساس گزارش این کمپانی میزان و کارایی لایه های امنیتی فروشگاه اپلیکیشن های گوگل در طی ۲ سال گذشته به شکل چمشگیری افزایش یافته است. با این وجود امنیت در دیگر فروشگاه های نرم افزاری غیر رسمی اپلیکیشن های اندرویدی تا حدودی زیادی کمتر از مقدار مطلوب است.

بر اساس بررسی ها معضل اصلی در پلتفرم اندروید اپلیکیشن های آلوده به تروژان هستند. این مشکل نه تنها در خصوص اپلیکیشن های ناشناس وجود دارد، بلکه دیده شده برخی اپ های مشهور و محبوب نیز که از فروشگاه هایی غیر از اپ استور دانلود شده اند حاوی کدهای مخرب هستند. به عنوان مثال در چین امکان دانلود نرم افزار از گوگل پلی به هیچ وجه وجود ندارد.

به گزارش نوکیا بعد از بدافزار تبلیغاتی «Uapush» باج افزار «Jisun» به عنوان مهمترین تهدید امنیتی در میان موبایل های اندرویدی شایع است. تروژان بانکی «Marcher» نیز در جایگاه سوم قرار دارد. در حال حاضر نرخ رشد موبایل های آلوده در سیستم عامل اندروید به ۶۸ صدم درصد افزایش یافته است.

البته در این میان اندروید تنها نیست. بیشتر تهدیدات امنیتی در میان موبایل های ساخت اپل ناشی از استفاده از اپلیکیشن های دور زدن محدودیت ها همچون Spyphone است، اما به دلیل عدم امکان دانلود اپل از فروشگاه های مجازی و علی رغم وجود حفره های امنیتی در سیستم عامل iOS، میزان آنها نسبت به اندروید بسیار کمتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • روزبه
    روزبه | ۲۶ آبان ۱۳۹۶

    من که حس می کنم یه بلایی سر گوشیم اومده چون خودش خودش مدت روشنایی صفحه رو پایین میاره یا تو پلیرش همه اکولایزر ها رو می بنده حالا موندم چیکارش کنم ریست فکتوری درستش می کنه یا ن ؟

  • milad
    milad | ۲۶ آبان ۱۳۹۶

    کاش اندرویید هم به امنیت ios برسه

مطالب پیشنهادی