ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مرگ خودروهای سدان و کوپه؛ نتیجه احتمالی فراگیر شدن خودروهای کراس اوور

اگر چه برخی از خودروسازان از تقاضای بالا برای خودروهای شاسی بلند و کراس اوور نهایت استفاده را می برند، اما آنها در پشت صحنه با مشکلی اساسی روبرو شده اند؛ زیرا بسیاری از افرادی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

اگر چه برخی از خودروسازان از تقاضای بالا برای خودروهای شاسی بلند و کراس اوور نهایت استفاده را می برند، اما آنها در پشت صحنه با مشکلی اساسی روبرو شده اند؛ زیرا بسیاری از افرادی که بصورت لیزینگی یک خودروی سواری را در اختیار دارند، با پایان یافتن اعتبار قرارداد وسیله نقلیه خود را به شرکت سازنده پس می دهند.

این مساله برندهای مرسدس بنز، ب ام و، لکسس و آئودی را بیش از سایر برندهای غیر لوکس تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا آنها بیشتر به لیزینگ وابسته هستند.

این هفته برندهای لوکس آمار مربوط به ماه اکتبر را منتشر کرده اند. این آمارها نشان می دهند که محبوبیت خودروهای شاسی بلند باز هم افزایش پیدا کرده و تقاضا برای مدل هایی مثل آئودی Q5، مرسدس GLE و لکسس GX بیشتر شده است. در سوی مقابل فروش سدان هایی مثل مرسدس S کلاس، آئودی A4 و لکسس GS روندی کاهشی داشته است.

در ماه اکتبر اشتوتگارتی ها با تحویل 28,955 دستگاه خودرو به مشتریان رشدی 1 درصدی را تجربه کرده اند؛ البته در این آمار خودروهای ون و محصولات برند اسمارت لحاظ نشده اند.

آئودی نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته و توانسته با 9.6 درصد رشد فروش، فاصله خود را با لکسس کمتر از قبل کند؛ اما برند لوکس تویوتا با 7.7 درصد کاهش فروش در ماه گذشته میلادی روبرو بوده که در صورت ادامه می تواند زنگ خطری جدی برای ژاپنی ها باشد.

علاوه بر لکسس، اوضاع برای ب ام و نیز چندان مساعد نبوده میزان فروش محصولات آن در ماه اکتبر 3.4 درصد افت کرده است.

تا ماه سپتامبر امسال، خودروهای شاسی بلند و کراس اوور 56 درصد از فروش کلی برندهای لوکس را در ایالات متحده به خود اختصاص داده اند. بد نیست بدانید این رقم سه سال پیش برابر با 42 درصد بود.

انباشته شدن خودروهای کوپه و سدان در بازار مدل های دست دوم، چالش های زیادی را برای خودروسازان به دنبال خواهد داشت.

چنانچه این دسته از اتومبیل ها افت قیمت زیادی داشته باشند، مسلما نمونه های صفر کیلومتر آنها نیز تحت تاثیر قرار گرفته و برخی از مشتریان خود را از دست می دهند.

به همین جهت خودروسازان مجبور خواهند بود برای ترغیب مشتریان، مشوق های بیشتری در نظر بگیرند که این مساله نیز به نوبه خود می تواند افزایش هزینه ها و کاهش سود را به دنبال داشته باشد.

از آنجایی که در دنیای پر رقابت امروزی، همه خودروسازان به دنبال فروش و سود بیشتر هستند، شاید بتوان گفت که مرگ تدریجی خودروهای سدان و کوپه آغاز شده و کراس اوورها رفته رفته جایگزین آنها خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۲۶ آبان ۱۳۹۶

    به قول جرمی با اسکی برف نمیشه رفت فروشگاه! منم تو کف مردمی هستم که با بدبختی با لندکروزر توی خیابون های تنگ رانندگی میکنن. با این وضع خیابون ها حداقل داخل ایران واقعا ماشین باید در حد ام وی ام ۱۱۰ باشه. هرچیزی جای خودش را داره. شاسی بلندی که کفش از ماشین کوپه به زمین نزدیک تره و تنظیم ارتفاع هم نداره نه به درد داخل شهر میخوره و نه به درد بیرون جاده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی