ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین مدیر تنوع جنسیتی و نژادی اپل، بعد از کمتر از یک سال این شرکت را ترک می کند

دنیس یانگ اسمیت، یکی از نایب روسای اپل که مسئولیت افزایش تنوع جنسیتی و نژادی این کمپانی را برعهده داشت تا پایان سال جاری میلادی، این شرکت را ترک می کند. این خبر در حالی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

دنیس یانگ اسمیت، یکی از نایب روسای اپل که مسئولیت افزایش تنوع جنسیتی و نژادی این کمپانی را برعهده داشت تا پایان سال جاری میلادی، این شرکت را ترک می کند. این خبر در حالی منتشر می شود که هنوز یک سال هم از شروع به کار اسمیت نگذشته است. اسمیت پیش از قبول این مسئولیت، به مدت 20 سال در واحد منابع انسانی اپل مشغول به کار بود و به همین خاطر، جدایی او از کمپانی ساکن کوپرتینو اندکی غافلگیرکننده به نظر می رسد.

به گفته اپل، کریستی اسمیت، یکی از مشاوران کهنه کار شرکت Deloitte از سال آتی میلادی جایگزین وی خواهد بود. این کمپانی در بیانیه تازه خود می گوید: «ما عمیقاً باور داریم که تنوع به ابداعات تازه منجر می شود. ما برای خوش آمد گویی به رهبری موفق مانند کریستی اسمیت هیجان زده ایم تا به ما کمک کند به حرکت به سمت یک محیط کاری متنوع تر ادامه دهیم.»

خبر جدایی اسمیت تنها یک ماه بعد از صحبت های جنجال برانگیز وی به گوش می رسد که طی کنفرانسی گفته بود: «شما می توانید 12 مرد سفیدپوست، چشم آبی و بلوند را در اتاق قرار دهید و آنها متنوع خواهند بود، زیرا تجربه متفاوتی از زندگی دارند و دیدگاه متفاوتی از زندگی را مطرح می کنند.» این بیانات خیلی زود مورد انتقاد قرار گرفت و وی بعداً در ایمیلی همگانی، از کارمندان اپل عذرخواهی کرد.

در حال حاضر به نظر می رسد که تنوع جنسیتی و نژادی کارکنان اپل در حال بهبود است اما پیشرفت با سرعت بسیار اندکی صورت می گیرد. یکی از دلایل بروز این مشکل، نیاز به تغییرات اساسی و استخدام نیروی تازه نفس است و تا زمانی که چنین اتفاقی نیفتند، نمی توان دریافت که اسمیت در نقش خود تا چه حد تاثیرگذار بوده است. اما با توجه به جدایی ناگهانی اسمیت، احتمالاً سران اپل از چگونگی پیشبرد سیاست های تنوع جنسیتی و نژادی راضی نبوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • iranrooyesh
    iranrooyesh | ۲۶ آبان ۱۳۹۶

    اپل همیشه در صدر است
    http://iranrooyesh.ir/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%88-%D8%AC%D8%A7%D8%A8%D8%B2/

مطالب پیشنهادی