ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه حمل و نقل ویرجین هایپرولوپ وان
تکنولوژی

ویرجین هایپرلوپ وان یک شبکه حمل و نقل در هند راه اندازی می کند

کمپانی «ویرجین هایپرلوپ وان» اخیراً اعلام کرده است که در حال بررسی شرایط برای احداث یک شبکه فوق سریع حمل و نقلی در کشور پرجمعیت هند است. این استارت آپ در حال انجام مذاکرات لازم ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

کمپانی «ویرجین هایپرلوپ وان» اخیراً اعلام کرده است که در حال بررسی شرایط برای احداث یک شبکه فوق سریع حمل و نقلی در کشور پرجمعیت هند است.

این استارت آپ در حال انجام مذاکرات لازم برای احداث نخستین شبکه فوق سریع خود مابین سه ایالت ماهاراشترا، کارانتاکا و آندهرا پرادش است. بدین ترتیب تعداد قابل توجهی از مردم این کشور می توانند در زمانی بسیار کوتاه خود را به مهمترین مراکز اقتصادی هند برسانند.

در صورت به نتیجه رسیدن پروژه مذکور فاصله بین دو شهر مهم پونا و بمبئی به ۱۴ دقیقه کاهش می یابد. این یکی از پرترددترین مسیرها در کشور هند است که روزانه چندصد هزار نفر در آن جا به جا می شوند.

اهمیت وجود چنین سیستم های حمل و نقلی در کشوری مثل هند بسیار بیشتر از بسیاری کشورهای دیگر است، چرا که مراکز صنعتی و به طور عام تر بازار کار در چنین کشورهایی یکسان توزیع نشده، بنابراین تعداد بسیار زیادی از مردم ناچارند برای یافتن کار مناسب به شهرهای صنعتی مهاجرت کنند، در صورتی که اگر ویرجین هایپرلوپ وان بتواند ایالت های اساسی را به یکدیگر متصل نماید، نیاز به مهاجرت کمتر خواهد شد.

با همه این ها، موانع زیادی در این میان برای اجرای پروژه ای به این ابعاد در کشور هند وجود دارد. بحث ها زیست محیطی در کنار اوضاع اقتصادی ناپایدار و تراکم جمعیتی بالا در برخی مناطق می تواند جلوی اجرای پروژه را گرفته یا آن را با سال ها تغییر مواجه سازد.

کمپانی رقیب این شرکت یعنی «Hyperloop Transportation» نیز نگاه خود را به کشور هند معطوف کرده است. بنابراین به طور حتم هر دو کمپانی تلاش می کنند تا بهترین شرایط را در کوتاه ترین زمان برای اجرای پروژه های خود رقم بزنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی