ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نگهداری از سگ باعث افزایش طول عمر می شود

اگر به یک دلیل دیگر نیاز دارید تا عاشق «بهترین دوست انسان» باشید، دلیل بسیار خوبی برایتان داریم: سگ ها باعث می شوند تا انسان زندگی طولانی تری داشته باشد. محققان سوئدی اخیراً به بررسی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

اگر به یک دلیل دیگر نیاز دارید تا عاشق «بهترین دوست انسان» باشید، دلیل بسیار خوبی برایتان داریم: سگ ها باعث می شوند تا انسان زندگی طولانی تری داشته باشد. محققان سوئدی اخیراً به بررسی اطلاعات دولتی و 12 ساله 3.4 میلیون شهروند سوئدی که از هیچ بیماری قلبی خاصی رنج نمی برند پرداخته اند؛ برخی از آنها سگ خانگی داشته اند و برخی خیر.

با بررسی تعداد افرادی که طی این 12 سال جان خود را از دست داده اند و نیز در نظرگیری فاکتورهای مرتبط مانند سن و جنسیت، محققان توانسته اند ریسک مرگ را تخمین بزنند. در نهایت مشخص شد صاحبان سگ های خانگی، تا 20 درصد بیشتر از سایر افراد از خطر مرگ در امان بوده اند. مزایای نگهداری از سگ، خصوصاً در افرادی نمایان شد که به تنهایی زندگی می کنند: خطر مرگ، این افراد را تا 33 درصد کمتر تهدید می کرد و ریسک ابتلا به بیماری های قبلی مانند سکته و ایست قلبی تا 8 درصد در آنها کمتر است.

تحقیقات نشان می دهد زندگی با یک حیوان خانگی، مزایای مهمی در حفظ سلامتی دارد: افرادی که از سگ نگهداری می کنند، معمولاً از لحاظ فیزیکی فعال تر هستند و فشار خون کمتری دارند. تاو فال، یکی از محققان این پروژه می گوید که نگهداری از یک سگ، باعث می شود تا افراد سبک زندگی سالم تری داشته باشند؛ بنابراین برای افرادی که به تنهایی زندگی می کنند یا قادر به سالم نگه داشتن سبک زندگی خود نیستند، سگ ها می توانند کمک بسیار مهمی باشند.

گفتنی است که از سال 2001 میلادی، شهروندان سوئدی در صورت سرپرستی از یک سگ با خالکوبی روی گوش یا قرار دادن چیپی زیر پوست او، وجود او را در آمار دولتی ثبت می کنند. بنابراین محققان به راحتی توانستند بررسی کنند که چه تعداد از این 3.4 میلیون نفر، صاحب سگ هستند.

محققان می گویند که دلیل نتایج به دست آمده هنوز مشخص نیست. شاید دلیل عمر طولانی تر صاحبان سگ به خاطر فعالیت های فیزیکی آنها باشد و شاید هم به این خاطر که استرس کمتری دارند. از طرف دیگر، افرادی که به تنهایی زندگی می کنند از مزایای بیشتری برخوردار می شوند چون مجبور به رسیدگی به سگ و همراهی او در فعالیت های فیزیکی هستند. از طرف دیگر، افراد تنها حمایت عاطفی برجسته تری از دوست پرموی خود دریافت می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (207 مورد)
  • star golden
    star golden | ۴ آذر ۱۳۹۶

    مسابقه نوت هشت شرکت کنید
    https://www.zoomit.ir/galaxy-note-8-campaign/?code=FC53FDD0

  • 123456
    123456 | ۲ آذر ۱۳۹۶

    شما برو پیش یه دکتر اعصاب یا طب سنتی یا تغذیه ببین چی بهت میگه خصوصا دکتر اعصاب.

    • rad
      rad | ۳ آذر ۱۳۹۶

      آرامشی که پشتش خون ، زجر و کشتن حیواناته خیلیها دوست ندارن . تو اگر دوست داری ادامه بده . در حقیقت کسی به تو اهمیت نمیده . انتخاب با خودته

      • rad
        rad | ۳ آذر ۱۳۹۶

        روز به روز بر تعداد گیاهخواران داره افزوده میشه . آرامش و تمرکز گیاهخواران به مراتب بالاتر از همه چیزخواران هست . من خودم به شخصه با گروه وگانی که در ارتباط هستم نخبه های زیادی بینشون دیدم که خیلی متعجب شدم و اغلبشون هم انسانهای با آرامش ، صبور و فهمیده ای هستن . افتخار میکنم به وگان بودنم

  • 123456
    123456 | ۲ آذر ۱۳۹۶

    مهمترین تاثیری که مصرف متعادل گوشت داره تقویت اعصابه. من این راه و این بررسی هایی که شما الان دارین انجام میدین رو 20 سال پیش انجام دادم و دیگه الان هیچ شکی تو این قضیه ندارم.

  • rad
    rad | ۲ آذر ۱۳۹۶

    پیامبر خدا(صلی الله علیه وآله): هر کس چهل روز پیوسته گوشت بخورد، سنگ دل میشود.(بحار الانوار،62،ص294)

    امام علی(علیه السلام): شکم هایتان را گورستان جانوران نکنید.(شرح نهج البلاغة،ج1،ص26)

    امام صادق(علیه السلام): علی (علیه السلام)اعتیاد به خوردن گوشت را بد می شمرد و آن را اعتیادی همچون اعتیاد به شراب می دانست».(بحار الانوار،ج66،ص69،ح57)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی