ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل
تکنولوژی

اینتل مودم های پرسرعت جدید 4G و 5G خود را معرفی نمود

کمپانی بزرگ اینتل از چیپ های مودم جدید خود با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G و 4G LTE رونمایی کرد. غول سازنده چیپ ها وعده داده مودم های جدید از لحاظ سرعت و کارایی هر ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۸

کمپانی بزرگ اینتل از چیپ های مودم جدید خود با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G و 4G LTE رونمایی کرد. غول سازنده چیپ ها وعده داده مودم های جدید از لحاظ سرعت و کارایی هر حریفی را به چالش خواهند کشید.

چیپ های سری XMM 8000 همان سلاحی هستند که اینتل برای ورود به نبرد 5G برای خود تدارک دیده. این مودم های جدید هم می توانند در فرکانس های بالای میلیمتری و هم در فرکانس های پایین کمتر از ۶ گیگاهرتز به خوبی عمل کنند.

اپراتورهای موبایل قصد دارند از هر دو طیف برای پوشش شبکه نسل بعد استفاده کنند، چرا که فرکانس های بالا تضمین کننده سرعت انتقال دیتای بالاتر و فرکانس های پایین برای تحت پوشش قرار دادن محدوده های محصور در چندین لایه موانع فیزیکی (همچون دیوارها و سقف ها) به کار خواهند آمد.

نخستین محصول از سری مودم های 8000 اینتل XMM 8060 نام خواهد داشت. این چیپ علاوه بر پشتیبانی از دو طیف فرکانسی شبکه نسل پنجم، به خوبی بسترهای قدیمی تر تا 2G را تحت پوشش قرار می دهد. پشتیبانی از شبکه 4G برای مودم مذکور بسیار حائز اهمیت است، چرا که تصور می شود تا سال ها پس از آغاز به کار شبکه 5G (از سال ۲۰۲۰) شاهد استفاده از اتصال LTE در بسیاری از نقاط دنیا خواهیم بود. اینتل انتظار دارند نخستین دیوایس ها مجهز به مودم مذکور در میانه های سال ۲۰۱۹ روانه بازار شوند.

همان طور که پیشتر گفتیم، شبکه 4G دست کم تا یک دهه دیگر در میان اپراتورها از سکه نخواهد افتاده، بنابراین اینتل نیز تلاش کرده با عرضه مودم جدید XMM 7660 همچنان رقابت خود با بزرگان بازار را حفظ نماید. چیپ مورد بحث با حداکثر سرعت دانلود ۱.۶ گیگابیت بر ثانیه نسبت به سریع ترین چیپ مودم حال حاضر (محصول تازه هوآوی) با رکورد ۱.۲ گیگابیت یک پیشرفت چشمگیر به حساب خواهد آمد.

برای مقایسه بد نیست بدانید که مودم به کار رفته در چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ -که در اکثر موبایل های پرچمدار امسال حضور دارد- در نهایت می تواند به سرعت دانلود ۱ گیگابیت بر ثانیه برسد.

برای رسیدن به این سطح از سرعت اینتل چند تکنولوژی اختصاصی را برای مودم خود تدارک دیده است. از جمله فناوری «MIMO» (مخفف Multiple Input Multiple Output) که می تواند با برقراری اتصال های ورودی و خروجی متعدد پهنای باند در دسترس را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

کمپانی رقیب یعنی کوالکام نیز با قدرت تمام در حال کار روی عرضه چیپ مودم جدید با قابلیت پشتیبانی از شبکه های مخابراتی نسل پنجم است. اسنپدراگون X50 به عنوان نخستین نمونه از این مودم ها می تواند در باند ۲۸ گیگاهرتز تا یک گیگابیت اطلاعات را در هر ثانیه منتقل نماید. کوالکام  که در توسعه مودم های جدید خود تمرکز ویژه ای را روی توازن میان عملکرد و مصرف انرژی قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مجید
    مجید | ۲۹ آبان ۱۳۹۶

    کی گفته mimo انحصاری اینتله؟!
    مایمو یک روش برقراری ارتباطه چندگانه است نه یک تکنولوژی انحصاری!

  • aliemerdad
    aliemerdad | ۲۹ آبان ۱۳۹۶

    متاسفانه مودمهای کوالکام خصوصن مدلهایی که من رو ایفون هفت و ال جی وی بیست امتحان کردم زیاد،درعین سرعت فوق العاده باک دارن که با استفاده از دوسیم کارت بطور متناوب بشدت افت سرعت میدن تا فرمت کامل موبایل که بصورت اول برمیگردن.کسی خواست بیشتر تو.ضیح میدم.مودمهای رو چیپ مدیاتک بسسیارعالین و درجه یک برای ایران وبدون هیچ مشکلی.مودم روی اگزینوس معمولیه و به سرعت کوالکام میرسه اما مشکلی نداره.مودمهای هواوی باتوجه به بیس ایران کع هوواوی بسته باید خوب باشه توایران که من امتحان نکردم.اگر کسی هواوی خصوصن پرچمداراشو امتحان کرده لطفن جواب دادنشو بگه اینجا و قیاس کنه با مدلهای دیگه

مطالب پیشنهادی