ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکایت پولاروید از فوجی فیلم
تکنولوژی

درخواست غرامت چند میلیون دلاری پولاروید از فوجی فیلم برای کپی ایده فیلم با حاشیه سفید

کمپانی پولاروید (Polaroid) بیش از یک دهه است که دیگر دوربین های فوری و فیلم عکاسی مناسب آن را تولید نمی کند و در عوض گواهی استفاده از برند خود را برای تولید محصولات دیگری ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

کمپانی پولاروید (Polaroid) بیش از یک دهه است که دیگر دوربین های فوری و فیلم عکاسی مناسب آن را تولید نمی کند و در عوض گواهی استفاده از برند خود را برای تولید محصولات دیگری چون تلویزیون، تبلت و حتی پهپادها واگذار کرده است. با این حال کمپانی مذکور به تازگی از شرکت فوجی فیلم برای کپی ایده فیلم عکاسی فوری با حاشیه سفید درخواست غرامت کرده است.

فوجی فیلم از سال ۲۰۰۸ که پولاروید تا حدود زیادی پای خود را از صنعت عکاسی کنار کشید، با تولید دوربین های فوری سری Instax و فیلم های مناسب آن کسب و کار نسبتاً خوبی را برای خود رقم زده است. حالا این شرکت شکایت نامه ای را در دادگاه ایالتی نیویورک به ثبت رسانده و طی آن به درخواست های مکرر پولاروید برای پرداخت چندین میلیون دلار حق گواهی استفاده از ایده مورد بحث برای فیلم های فوری اعتراض کرده است.

فوجی فیلم چندین سال است که فیلم های فوری مربع شکل را در ابعاد یک کارت ویزیت تا کارت پستال تولید می نماید. حال به نظر می رسد کمپانی «PLR IP» مالک برند پولاروید ایده «مربعی درون یک مربع» یا قرار گرفتن عکس درون حاشیه ای از نوار سفید را متعلق به خود دانسته درخواست غرامت سنگین دارد.

فوجی فیلم مدعیست که چنین شباهتی به هیچ وجه به وجهه برند پولاروید ضربه نمی زند و کمپانی مذکور تنها به دنبال کسب درآمد از محلی است که خود دیگر به وسیله محصولاتش قادر به درآمدزایی از آن نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • no arous
    no arous | ۲۹ آبان ۱۳۹۶

    خیلی جالب و عالی بود! اینکه یه شرکت بتونه از دیگری رقیب قدرت مند خود شکایت کند تا به حق خود برسد خیلی عالی هستش؛ اگه تو ایران بود محصولتونو از فروشگاه اینترنتی گرفته تا دستفروشان ، همه میفروشند و شما صدایتان هم به جایی نمی رسد :(

  • z12
    z12 | ۲۸ آبان ۱۳۹۶

    خخخخخ
    ایران تا یکی یه کاری نون داره سریع کپی برداری میکنند

  • pine
    pine | ۲۸ آبان ۱۳۹۶

    چه مسخره بازی شده این دنیا.

مطالب پیشنهادی