ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

در 20 سال آینده هیچکس خودروی شخصی نخواهد داشت

باب لوتز یک افسر سابق نیروی دریایی است که در گذشته برای کمپانی های فورد، جنرال موتورز، کرایسلر و بی ام و کار کرده و در حال حاضر به عنوان یک تاجر موفق دنیای خودرو ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

باب لوتز یک افسر سابق نیروی دریایی است که در گذشته برای کمپانی های فورد، جنرال موتورز، کرایسلر و بی ام و کار کرده و در حال حاضر به عنوان یک تاجر موفق دنیای خودرو شناخته می شود. به صورت کلی شغل او شامل راهنمایی و هدایت خودروسازان و گالری های خودرو در جهت خرید و تولید محصولات و وسایل نقلیه ای شگفت انگیزی است که پتانسیل تبدیل شدن به یک سرمایه فوق العاده را دارند.

در حال حاضر لوتز نیمه بازنشسته بوده و با طراح کمپانی کوچک خودروسازی وی ال اف یعنی هنریک فیسکر همکاری می کند. این کمپانی تولید کننده خودروهای عجیب، سنگین وزن، بزرگ و سوپرکارهای گران قیمت vBobery است.

لوتز همچنین فارغ از تعهد کاری که به کمپانی وی ال اف دارد اظهارات و نظریات کارشناسانه خود را نیز در مورد صنعت خودروسازی در اختیار دیگران قرار داده و در سمت مشاوره نیز فعالیت می کند.

لوتز در گروه تحسین کننندگان ایلان ماسک بنیانگذار کمپانی تسلا قرار داشته و سعی دارد که وارد کسب و کار این کمپانی شده و موقعیت خود را در صنعت خودروسازی و حمل و نقل حفظ کرده و بهبود بخشد.

او در آخرین اظهار نظر جنجالی خود بیان کرده است که صنعت خودروسازی بر روی منحی تغییرات با سرعت فراوان و شتاب در حال حرکت است. صدها سال انسان توسط اسب و سایر حیوانات طی مسیر کرده و از نقطه ای به نقطه دیگر حرکت می کرد، اما تنها 120 سال از رونمایی و رواج خودروها به شکل امروزی گذشته و این روند با سرعت بیشتری در حال تغییر کردن است.

ما اکنون در انتهای داستان خودروهای امروزی قرار داریم چرا که ماژول های استاندارد جابجایی و مسافرت کردن در حال تغییر بوده و در انتها این ماژول ها کاملا به صورت خودران و مستقل تبدیل شده و دیگر صلاحیت و جایگاهی برای راننده ای که فرمان را در دست بگیر وجود نخواهد داشت.

با این اوصاف مردی که خودروی استثنایی دوج وایپر یا همان اس آر تی وایپر را به دنیای خودرو وارد کرده، تسلیم تغییرات این صنعت شده و آن را پذیرفته است. او فکر می کند که این تغییرات سریعتر از آنچه که انتظار می رود در حال رخ دادن است. این موضوع به خصوص با توجه به کاهش چشمگیر تلفات جاده ای و تقریبا از بین رفتن احتمال رخ دادن تصادفات مرگبار اهیمت و جایگاه خاصی پیدا می کند.

در 20 سال آینده به احتمال زیاد ما حتی اجازه رانندگی نداشته و از طریق خودرهای کاملا خودران کابجا خواهیم شد. البته پیش بینی می شود که مسابقات رانندگی همچنان با مدل امروزی خود ادامه داشته و اگر شما از توانایی مالی خوبی برخوردار باشید می توانید در مسابقات خصوصی رانندگی شرکت کنید.

اگر شما یکی از علاقه مندان دنیای خودرو و راندن اتومبیل ها باشید به احتمال زیاد با پذیرش این حرف باب لوتز دچار مشکل شده و آن را به راحتی نخواهید پذیرفت. اما بهتر است که بدانید این تاجر از خبرگان صنعت خودرو بوده و بدون فکر و داشتن دلایل قانع کننده نظر و عقده ای را بیان نمی کند.

بنا به گفته های لوتز این دگرگونی و گذار پیامدهای مثبت و منفی بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت. نمایشگاه ها و بنگاه های اتومبیل رانی از بین رفته و مدیران کمپانی های بزرگ خودروسازی که ناوگان حمل و نقل خودران را حمایت می کنند از جمله اوبر و لیفت (سرویس دهندگان سفر، مشابه امریکایی اسنپ و تپسی)، یونایتد پارسل سرویس و فدکس (سرویس دهنده های پست، خدمات پشتیبانی و ترابری) و همچنین آمازون (فروشگاه آنلاین) پیروز این اتفاق خواهند بود.

در مورد این موضع کمی تردید نیز وجود دارد چرا که در مورد وجود اراده سیاسی و مالی در جهت رسیدن به این هدف شک و تردید وجود دارد. ساخت و تصحیح زیرساخت های لازم برای حرکت چنین ناوگان حمل و نقل و جابجایی خودروهای خودرانی که ممکن سرعت آن ها به بیش از 160 کیلومتر در ساعت نیز برسد هدفی دشوار بوده و به هیچ عنوان نمی توان آن را دست کم گرفت. اما زمانی که تاجر بزرگی مثل باب لوتز درباره خودروها چنین نظری دارد نمی توان آن را نادیده گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • olioliver
    olioliver | ۳ آذر ۱۳۹۶

    تا بیست سال دیگه باز پیکان میره تو چرخه تولید? این دیگه چی میگه?

  • Pourya amirshekari
    Pourya amirshekari | ۲۸ آبان ۱۳۹۶

    من تازه برنامه ریزی کردم واسه بیست سال آینده ماشین بخرم این چه تیتری آخه ?

  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۲۸ آبان ۱۳۹۶

    اگر این تیتر((در 20 سال آینده هیچکس خودروی شخصی نخواهد داشت)) را ایرانخودرو یا سایپا می‌گذاشتند یعنی:

    ما انقدر این فرقون‌هامون را گرون میکنیم که همه در ایران فکر خرید خودروی شخصی را از سرش دور کنند.

    البته اگه تا ۲۰ سال دیگه اینا سرکار باشند، که شواهد چیز دیگه‌ای را داره نشان میده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی