ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با پنج راهکار ساده، جستجو در گوگل را جذاب تر کنید

گوگل در حال حاضر، موتور جستجوی اصلی همه مردم دنیاست. کارش را هم حسابی خوب انجام می دهد و طی این سال ها پیشرفت های زیادی هم داشته. اما این بدان معنا نیست که نمی ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

گوگل در حال حاضر، موتور جستجوی اصلی همه مردم دنیاست. کارش را هم حسابی خوب انجام می دهد و طی این سال ها پیشرفت های زیادی هم داشته. اما این بدان معنا نیست که نمی توان آن را بهتر کرد.

سایت ها و اکستنشن های بسیاری هستند که می توان به کمکشان تجربه جستجو با گوگل را تا اندازه قابل توجهی ارتقا بخشید. اما از میان تمامی آن ها، پنج مورد وجود دارند که نسبت به باقی از جذابیت بیشتری برخوردارند.

۱) Resulter

Resulter در اصل یک اکستنشن ساده برای گوگل کروم است که به راحتی سرعت دریافت و نحوه نمایش نتایج را بهبود می بخشد. برای رسیدن به این هدف نیز میانبرهای کیبرد را در اختیار می گیرد.

همچنین یک منو پیشنمایش از نتایج جستجو در اختیار کاربر قرار می دهد که استفاده از آن، قدرت مقایسه لینک های به نمایش درآمده را فراهم می سازد. گفتنیست میانبرهای کیبورد نیز روی این منو کارایی بسیاری دارند و می توان با نگه داشتن کلید «Alt» نتیاج جستجو را شمار گذاری کرد.

سپس می توانید با گرفتن همزمان کلیدهای «Alt» و اعداد، نتیجه مورد نظر خود را باز کنید. همچنین به کمک میانبرهای «Alt + S» و «Alt + A» به ترتیب امکان ویرایش و باز کردن تمام نتایج برای تان مهیا می شود.

۲) Impersonal.me

گوگل به عنوان یک موتور جستجو، مدام در حال دنبال کردن شماست و تقریبا تمامی حرکات کاربران را زیر نظر دارد. اهالی مانتین ویو همیشه سعی دارند با جمع آوری اطلاعات از کاربران، بیشتر در موردشان بدانند و تبلیغات مورد نیاز را برایشان به نمایش درآورند.

علاوه بر این، اطلاعات جمع آوری شده توسط گوگل، روی نتایج جستجو نیز تاثیر گذار است. پس چه کار باید کرد؟ چطور می توان از دسترسی گوگل به اطلاعات شخصی جلوگیری به عمل آورد؟

پاسخ این سوال در وبسایت Impersonal.me خلاصه می شود. Impersonal.me وبسایتی است که شباهت بسیاری با موتور جستجوی گوگل دارد. البته با این تفاوت که ویژگی های بیشتری در اختیارتان می گذارد و با تمام قوا از حریم شخصی شما محافظت می کند.

علاوه بر این، Impersonal.me امکان انتخاب زبان، منطقه جغرافیایی و دامین را نیز برای کاربر فراهم می کند تا نتایج به دست آمده از دقت بالاتری برخوردار باشند.

۳) Ruin My Search History

همانطور که گفتیم گوگل همیشه کاربرانش را دنبال می کند و پیوسته در حال جمع آوری اطلاعات است. البته راحت هم می توانید بفهمید که گوگل از شما چه می داند. حتی امکان مدیریت این اطلاعات نیز وجود دارد.

اما چرا به جای مدیریت و کنکاش در کار گوگل، کمی سر به سرش نگذاریم؟ اگر همچین چیزی می خواهید پس تجربه Ruin My Search History را حتما به شما پیشنهاد می کنیم.

Ruin My Search History در واقع همزمان دو کار اساسی را انجام می دهد. به نوعی هم سر به سر گوگل می گذارد و هم به تفسیر اطلاعات دریافت شده توسط گوگل می پردازد. تنها کافیست وارد این وبسایت شوید و از طریق حساب کاربری گوگل خود شروع به وبگردی کنید.

اما نکته جالب اینجاست که اطلاعات آن طور که باید به دست گوگل نمی رسند. شما عبارت خاصی را جستجو می کنید و در نهایت نتایج مورد نظرتان را دریافت خواهید کرد. اما به هیچ وجه گوگل قادر به تشخیص عبارت های جستجو شده توسط شما نخواهد بود.

البته به جای اطلاعات دقیق، Ruin My Search History عمدا داده های اشتباه را در اختیار گوگل قرار می دهد و به کلی در روند فعالیت های آن اختلال ایجاد می کند. رفته رفته گوگل توانایی شناخت شما را به طور کل از دست می دهد و اطلاعاتی که اصلا به شما تعلق ندارند را برای خود ذخیره می کند.

۴) Result Preview

Result Preview اکستنشی برای گوگل کروم است که با نصب آن اطلاعات مختصری از لینک های مختلف در مقابل نتایج جستجو به نمایش در می آید. این کاری است که خود گوگل به طور پیش فرض قادر به انجام آن نیست.

اما واقعا وجود این ویژگی چه مزایایی دارد؟ به هر حال با جستجوی یک عبارت، باید وارد بیشمار لینک مختلف بشویم تا به نتیجه مورد نظرمان برسیم. اما با استفاده از Result Preview اطلاعات مختصری از محتوای لینک ها در اختیارمان قرار می گیرد که به لطف این موضوع، می توان تا اندازه نسبتا خوبی در زمان صرفه جویی کرد.

۵) Google Similar Pages

اغلب ما حین وبگردی های روزانه خود به صفحات جالبی بر می خوریم. برخی اوقات به محتوای این صفحات علاقه مند می شویم و به دنبال لینک های مشابه آن می گردیم. اما برخی مواقع، پیدا کردن محتوای یکسان در مورد یک موضوع کار چندان آسانی نیست.

با این حال گوگل یک اکستنشن اختصاصی برای کروم توسعه داده که به کمک آن، امکان پیدا کردن صفحات مشابه فراهم می شود. تنها کافیست اکستنشن Google Similar Pages را نصب کنید.

حال با کلیک روی کلید این اکستنشن، لینک های مشابه با موضوع مورد نظر در اختیارتان قرار می گیرد. البته گفتنیست که نتایج Google Similar Pages، چندان هم دقیق نیستند و ممکن است با برخی وبسایت ها هماهنگی نداشته باشد. با این حال به کمک آن می توان تا اندازه زیادی در زمان صرفه جویی کرد و تعداد جستجوهای پی در پی را به حداقل رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Pourya amirshekari
    Pourya amirshekari | ۲۸ آبان ۱۳۹۶

    این گزینه ۳ چجوری من اصلا ازش سردر نیاوردم خدایی

  • herogame
    herogame | ۲۸ آبان ۱۳۹۶

    سلام من تازه اومدم اینجا، امیدوارم اینجا مثل زومایت سیاسی و کثیف نباشه و نشه :)

    • جانی سینز علیه کریتوس
      جانی سینز علیه کریتوس | ۲۸ آبان ۱۳۹۶

      خیلی امیدوارنباش???

    • 401914125
      401914125 | ۲۸ آبان ۱۳۹۶


      سلام
      نه انشالله?
      یا علی

مطالب پیشنهادی