ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چه اپلیکیشن هایی بیشترین توجه سرمایه گذاران سیلیکون ولی را جلب می کنند؟

ساخت یک اپلیکیشن موفق برای مصرف کنندگان کار سختی است. نه تنها مردم حالا اپلیکیشن های کمتری نسبت به سابق دانلود می کنند، بلکه کمپانی هایی مانند فیسبوک و گوگل، بازار اپلیکیشن های مصرف کنندگان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

ساخت یک اپلیکیشن موفق برای مصرف کنندگان کار سختی است. نه تنها مردم حالا اپلیکیشن های کمتری نسبت به سابق دانلود می کنند، بلکه کمپانی هایی مانند فیسبوک و گوگل، بازار اپلیکیشن های مصرف کنندگان را به تصرف خود در آورده اند. علاوه بر این، زمانی که یک اپلیکیشن می تواند به موفقیت برسد، شرکتی مانند فیسبوک صرفاً آن را می خرد یا آن را در رقابتی نامنصافه شکست می دهد.

اما جرمی لیو، یکی از سرمایه گذاران Lightspeed Venture Partners چنین سخنانی را قبول ندارد. به گفته او، این مسئله که اپلیکیشن ها یا استارتاپ های کوچکتر به موفقیت نمی رسند، تنها یک افسانه است. نخستین سرمایه گذار بزرگ اسنپچت در بلاگ پست تازه خود می نویسد: «منتقدان مدعی شده اند که رشد در شرایط فعلی غیرممکن است، اما اشتباه می کنند. اپلیکیشن ها هنوز می توانند به صورت کلامی به موفقیت برسند.»

شغل لیو این است که بدین شکل فکر کند. او یک سرمایه گذار است و سرمایه گذاران همیشه به دنبال موفقیت بزرگ بعدی هستند. اما لیو به سرمایه گذاری ادامه می دهد و این بدان معناست که با وجود اختصاص بخش زیادی از وقت کاربران به اپلیکیشن های فیسبوک، گوگل و اسنپچت، هنوز هم فرصت هایی برای موفقیت وجود دارد. در ادامه به بررسی عواملی می پردازیم که از نظر لیو باعث موفقیت اپلیکیشن ها در سیلیکون ولی می شوند.

پیش از هر چیز، اپلیکیشن شما لازم نیست بسیار بزرگ باشد. اما در کمترین حالت، لیو به دنبال اپلیکیشن هایی می گردد که حداقل 10 هزار کاربر روزانه دارند. علاوه بر این، وی به دنبال اپلیکیشن هایی می گردد که کاربران روزانه اش، 25 درصد از آمار کامل کاربران ماهانه را تشکیل داده باشند. بنابراین به فرض ساخت اپلیکیشنی با 100 هزار کاربر ماهانه، لیو آن دسته از اپلیکشن هایی را در اولویت قرار می دهد که 25 هزار نفر از کاربرانش به صورت روزانه از اپ بازدید داشته باشند.

لیو می خواهد در اپلیکیشن هایی سرمایه گذاری کند که کاربرانش برای حداقل 30 روز از آن استفاده می کنند. به صورت دقیق تر، لیو به دنبال اپلیکیشنی می گردد که 30 درصد از کاربران آن، 30 روز بعد از نخستین بازدید خود مجدداً به سراغش می روند. اساساً این اپلیکیشن باید بتواند مردم را به مدت یک ماه درگیر خود نگه دارند.

آیا تعداد کاربرانی که از اپلیکیشن شما استفاده می کنند با گذشت هر ماه تا 30 درصد افزایش می یابد؟ پس لیو به اپلیکیشن شما علاقه مند است. تمام این فاکتورها، پیش نیازهای تنها یک سرمایه گذار هستند اما می توان تصور کرد که اکثر سرمایه گذاران سیلیکون ولی ذهنیتی مشابه را دنبال می کنند. بنابراین دفعه بعدی که از موفقیت یک اپلیکیشن و سرمایه گذاری چند میلیون دلاری روی آن خبری شنیدید، متوجه خواهید بود که چه عواملی در موفقیت اش تاثیر گذاشته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی