ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کشورهای ثروتمند جهان از سال 2019 دیگر از هیدروفلوروکربن استفاده نمی کنند

در 24 مهر ماه سال 1395، سران بیش از 150 کشور دنیا در کیگالی، پایتخت رواندا در نشست برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد گرد هم آمدند تا با کاهش مصرف گازهای خنک کننده هیدروفلوروکربن (HFC) ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

در 24 مهر ماه سال 1395، سران بیش از 150 کشور دنیا در کیگالی، پایتخت رواندا در نشست برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد گرد هم آمدند تا با کاهش مصرف گازهای خنک کننده هیدروفلوروکربن (HFC) تحت یک اصلاحیه برای پروتکل مونترآل موافقت نمایند.

حالا به طور رسمی مشخص شده 11 دی سال 1397 (اول ژانویه سال 2019) اولین روزی است که اجرای این معاهده در برخی از کشورهای ثروتمند شروع می شود. کشورهای فقیر تر عضو این معاهده نیز از سال های 2024 الی 2028، به مرور شروع به اجرای مفاد این معاهده خواهند کرد.

به موجب این معاهده کشورهای عضو، متعهد می شوند کارخانه های خود را ملزم به استفاده از مواد جایگزین برای گازهای مخرب مذکور کنند. در صورتی که تمامی کشورها به درستی به تعهدات خود عمل نمایند، انتظار می رود در آینده از افزایش نیم درجه سانتیگراد دمای کره زمین جلوگیری شود.

لازم به یادآوری است که براساس توافق محیط زیستی پاریس مقرر شده کشورهای جهان تا انتهای قرن جاری میلادی، افزایش دمای کره زمین را به 2 درجه سانتی گراد یا کمتر محدود نمایند. نشست های مونترآل و کیگالی نیز در همین راستا، پس از نشست پاریس برگزار شده بود.

اخیراً دونالد ترامپ، آمریکا را از توافق بین المللی پاریس خارج کرد. به عقیده کارشناسان در پی این تصمیم انتظار می رود در آینده تأثیر عدم مشارکت این کشور در معاهده مذکور، بیشترین صدمات را متوجه خود آمریکا کند. البته هنوز برخی از کارشناسان امیدوار هستند برخی از صنایع آمریکا، به کاهش یا حذف استفاده از هیدروفلوروکربن ها روی آورند.

گفتنی است گازهای هیدروفلوروکربن، اثرات گرمایشی به مراتب شدیدتری نسبت به دی‌اکسیدکربن دارند. همچنین اکنون تعداد کشورهایی که موافقت خود با معاهده منع استفاده از این گازها را اعلام کرده اند به 170 کشور رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sd
    sd | ۲۹ آبان ۱۳۹۶

    ترامپ هه?

  • sd
    sd | ۲۹ آبان ۱۳۹۶

    خاک بر سرت ترامپ

  • سروش
    سروش | ۲۹ آبان ۱۳۹۶

    امیدوارم واقعا اینکارو انجام بدن...

مطالب پیشنهادی