ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دانشمندی از امکان سفر به گذشته و ساخت تونل زمان می گوید

این روزها بیشتر از هر زمان دیگر شاهد تحقق داستان های علمی و تخیلی هستیم (از ربات های انسان نما گرفته تا ماشین های خودران) با این همه هنوز هم مفهومی پیش روی بشر قرار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

این روزها بیشتر از هر زمان دیگر شاهد تحقق داستان های علمی و تخیلی هستیم (از ربات های انسان نما گرفته تا ماشین های خودران) با این همه هنوز هم مفهومی پیش روی بشر قرار دارد که ورای درک و توانایی اوست: سفر در زمان.

گرچه تا به حال دانشمندان زیادی بر این امر اتفاق نظر داشتند که سفر در زمان غیرممکن است، اما حالا یک اختر فیزیکدان اعلام کرده که این امر دور از دسترس نخواهد بود.

به گفته او طبق قواعد فیزیک نظری شرایط مشخصی وجود دارند که امکان ایجاد تونل زمان و در نتیجه انتقال انسان به دوران های مختلف گذشته را فراهم می نمایند.

البته دانشمندان هنوز باید به بررسی شرایط مورد نیاز برای تحقق این مساله بپردازند و روشن است ساخت سیستمی که به اندازه کافی برای انتقال انسان بزرگ باشد چندان هم کار ساده ای نیست با این حال آنطور که اتان سیگل اخیرفیزیکدان کالج Lewis & Clark اخیرا اظهار داشته طبق قواعد فیزیک نظری مانعی برای تحقق این موضوع وجود ندارد.

به گفته او سفر به گذشته به همتایان نایاب انرژی مثبت/ ذرات جرمی مثبت یا خنثی موجود در سرتاسر عالم هستی بستگی دارد و این همتایان نیز همان ذرات انرژی یا جرم منفی هستند که مدت هاست فرضیه وجودشان مطرح شده اما هنوز کشف نشده اند.

بنابراین اگر این ماده انرژی یا جرم منفی وجود داشته باشد آنگاه می توان با ایجاد نوعی سیاه چاله عظیم و انرژی منفی و در نهایت اتصالشان به هم  نوعی کرمچاله قابل عبور را برای سفر در زمان ایجاد کرد.

این اخترفیزیکدان اظهار داشته:

فرقی ندارد که این اجرام با چه فاصله ای از یکدیگر به هم متصل شوند، در هر صورت اگر انرژی و توده کافی داشته باشند (هم از نوع مثبت و هم منفی) آنگاه این ارتباط ایجاد خواهد شد.

کرمچاله را نیز می توان به شیوه ای ساخت که یکی از طرفین آن کاملا بی حرکت بماند و سمت دیگرش با سرعت نور حرکت کند. با ورود به این تونل نیز به لحاظ نظری یک شخص می تواند در زمان سفر کرده و به گذشته برود.

سیگل در توضیحاتش سناریویی را مطرح می کند که در آن مقصد چهل سال نوری آنطرف تر است. بعد از گذشت یکسال، آن سر کرم چاله چهل سال خواهد داشت در حالی که در سر دیگرش تنها یک سال گذشته است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • Nima Mazaheri
    Nima Mazaheri | ۳۰ آبان ۱۳۹۶

    دوست گرامی چیزی به نام روح وجود نداره، اگر راهی برای اثبات وجودش هست به من هم بگید لطفاً چون به دنبالش هستم، دلیل این اتفاقاتی که گفتید و برای من هم بارها پیش اومده عدم درک صحیح ما از زمانه، بشر هنوز تعریف و درک صحیحی از زمان نداره، درست مثل انرژی که اون هم تعریف واحدی ازش نتونستن به دست بیارن!

  • amiriran
    amiriran | ۳۰ آبان ۱۳۹۶

    من به سفر در زمان کاری ندارم ولی واسه همتون این اتفاق افتاده که یه واقعه یا مکان رو واستون اشنا بیاد و یادتون بیوفته که خواب دیدید.خب این روح در عالم رویا یه جایی رفته که تونسته اینده رو ببینه.به نظرم به جای سفر حقیقی اگه رو رویا صادقانه کارکنن زودتر به نتیجه میرسن

  • rad
    rad | ۲۹ آبان ۱۳۹۶

    سفر به آینده امکانش هست ولی به گذشته نه . سفر به آینده هم اسمشو سفر نمیشه گذاشت ولی به عنوان مثال اگر در فضا به مدار سیاره ، ستاره یا سیاهچاله منتقل بشین بسته به سرعت چرخشتون ( هرچقدر سرعت بیشتر بشه زمان آهسته تر میشه ) باعث کند شدن گذر زمان میشین و هنگام بازگشت به زمین متوجه میشن دقیقه ها یا روزها و یا سالها به آینده کره زمین سفر کردین . اگر اسمشو بشه گذاشت سفر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی