ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کانسپت های الکتریکی جدید هوندا در راه است.

کانسپ های تمام الکتریکی اوربان و اسپرت تنهای نمونه های کوچکی از مفاهیم الکتریکی هستند که هوندا قصد معرفی آن ها را دارد. به دنبال تحسین منتقدان و علاقه مندان صنعت خودروسازی از کانسپت های ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۲۳

کانسپ های تمام الکتریکی اوربان و اسپرت تنهای نمونه های کوچکی از مفاهیم الکتریکی هستند که هوندا قصد معرفی آن ها را دارد.

به دنبال تحسین منتقدان و علاقه مندان صنعت خودروسازی از کانسپت های الکتریکی اوربان و اسپرت هوندا مدیر بخش طراحی هوندا اعلام کرد که این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

مکتو ایوکی مدیر بخش طراحی هوندا در مصاحبه با مجله خبری خودروی اتواکسپرس عنوان کرد که زمان دقیق معرفی کانسپت های الکتریکی بعدی مشخص نیست اما مسلما این روند ادامه پیدا کرده و مفاهیم الکتریکی بیشتری در راه است.

دو کانسپت الکتریکی ابتدایی هوندا از یک طراحی کلاسیک برخوردار بوده و برای ایجاد وسایل نقلیه مدرن در آینده طراحی شده بودند.

هوندا در طراحی کانسپت اوربان از خودروهای زیادی الهام گرفته است. به طوری که شما به وضوح بسیاری از عناصر و تجهیزات مدل N600 و نسل اول سیویک در آن مشاهده می کنید. چراغ‌ های گرد و فرم گلگیر جلو مستقیماً از N600 قرض گرقته شده و فرم خمیدهٔ قسمت پستی خودرو بسیار مشابه با نسل اول سیویک است.کانسپت دیگر هوندا یعنی کاسنپت اسپرت نیز در طراحی شکل کلی و انحلاهای بدنه از کوپه اس800 الهام گرفته است.

Honda Sports EV Concept

خودروهای کلاسیک محبوب و خارق العاده ای دیگری نیز در هوندا وجود دارد که می شود از آن ها در طراح ها و کانسپت های بعدی نیز استفاده کرد. باید منتظر ماند و دید ایوکی در مفاهیم بعدی خود تحت تاثیر چه خودروهای دیگری قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که تیم طراحی هوندا علاوه بر اینکه در حال تلاش برای تولید کانسپت های جدید است، قصد دارد که کانسپت اوربان را توسعه داده و برای تولید و عرضه در سال 2019 آماده کند. انتظار می رود مدل نهایی ای که بر مبنای کانسپت اوربان عرضه می شود شباهت زیادی با آن داشته باشد و بتواند اندازه این کانسپت نظر مخاطب را به خود جلب کند.

ایوکی در مصاحبه خود با اتواکسپرس توضیح داد که ما همه تلاش خود را بکار خواهیم برد که شباهت به صورت 100 درصدی باشد اما طبیعتا تفاوت ها و اختلافاتی نیز وجود خواهد داشت. بیان اینکه دقیقا چه تفاوت هایی بین مدل اولیه و خروجی نهایی وجود دارد سخت است اما اندازه و مدل بدنه کاملا با کانسپت اولیه تطابق خواهد داشت. همچنین نمای روبرو و چهره جلویی خودرو دوستانه تر ساخته خواهد شد تا از این طریق مردم احساس دلبستگی و تعلق خاطر بیشتری نسبت به این خودرو داشته باشند.

براساس دانش و اطلاعاتی که صنعت خودروسازی در حال حاضر به آن مجهز است احتمال می رود که طرح و نمای بیرونی خودرو بدون هیچگونه تغییر عمده ای پیاده سازی شود اما در مورد درون کابین و نمای داخلی شرایط کاملا متفاوت بوده و به احتمال زیاد ما در نسخه نهایی شاهد تغییرات عمده ای خواهیم بود.

Honda Urban EV Concept

مطابق با طرح کانسپت ما درون اتاقک شاهد یک صندلی ای هستیم که بیشتر مشابه نیمکت های قدیمی و مسطح مدرسه است. همچنین داشبرد چوبی و صفحه نمایش بسیار بزرگی که تقریبا تمام داشبورد را پوشش می دهد در درون کابین به چشم می خورد. به طور کلی فضای درونی این کانسپت بسیار کلاسیک و مینیمال طراحی شده است. پیش بینی می شود که فضای داخلی نسخه نهایی و مناسب جاده برای ارائه پاسخ مناسب به چالش های مربوط به بخش های ایمنی و تکنولوژی تغییر کرده و کابین متعارف تری جایگزین شود.

هوندا تاکنون تنها تولید و عرضه نسخه نهایی این کانسپت را برای بازار اروپا تایید کرده است. لازم به ذکر است که هیچ گونه اطلاعاتی در مورد قوای محرکه این خودرو در دسترس نبوده و فقط شایعاتی مبنی بر استفاده از سیستم مدیریت قدرت و انرژی هوندا شنیده می شود. این سیستم انرژی خودرو را که از منابع تجدید پذیر تهیه شده ذخیره کرده و در مواقع لزوم بسیار بهینه تر آزاد می کند.

هوندا تاکنون هیچ خودروی الکتریکی را در اروپا عرضه نکرده و بدین ترتیب احتمال می رود که اروبان اولین وسیله نقلیه الکتریکی باشد که این کمپانی در اروپا عرضه خواهد کرد. البته وضعیت این کمپانی در بازارهای دیگری مثل بازار ایالات متحده متفاوت بوده و مجموعه گسترده ای از وسایل نقلیه کاملا الکتریکی مثل کامپکت کوچک فیت و سدان کلاریتی در دسترس است.

Honda Urban EV Concept

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی